0

audi a4 b7 2tdi 140 hk

spurt 2016-11-28 12:32:46 +0200

anonym bruker

Anonym

hei, har kjøpt meg en audi a4 b7 2 tdi, den er gått 104 tusen og er en 2007 model, full servicehistorikk, er det noe jeg bør vite om disse motorene, og hvordan er det med shiping, hørt jeg kan få 185 hk ut av den, er det trygt?:)

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

1 answer

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2016-11-29 17:56:50 +0200

Generelt er VAG sine TDI-motorer rundt 2 liter noe henimot evighetsmaskiner. Det forutsetter 2 ting: at oljen er skiftet til intervallene...og at man passer på registreimbytte/strammehjul når det er tid for dette. Mener 140 hk er en motor med reim...mens bla den nye 150 hk nok har fått tilbake kjede...

Når du overtar en slik bil, gir det god karma å skifte olje og filter ved maks 20.000 kjørte kilometer, dette med "longlife" og 30.000 km er noe man bør være skeptisk til. Om bilen er kjørt lenger tidligere...100.000 km betyr ikke noe fra eller til, motoren er ikke engang innkjørt. Å chiptune en slik motor derimot, gir veldig dårlig karma...du øker belastningen over hele drivlinjen, bokstavelig talt fra radiatoren og like frem til dekka. Jeg ville helt klart unngått dette....det kan gå bra en stund...og det kan gå veldig, veldig dårlig. De som selger slike løsninger for en femtusenlapp, er heller ikke i nærheten av å ha de ressurser som skal til for å kunne "garantere" noe som helst...de lover mye, men i det øyeblikk du går ut døra, ler de seg skakke og koser seg med lyden fra kassa-apparatet. Husk også at dette har en juridisk side: det skal uten unntak meldes til Biltilsynet og Tollvesenet. Ellers er 140 hk mer enn nok for norske fartsgrenser, og du holder fint trafikken også i land med mer heftig tempo i trafikken.

For min del er jeg en av mange som aldri engang ville tenkt tanken på å kjøpe en bil som var "tunet". Om du skal selge bilen i en fremtid? Vel...da har du iallefall plutselig langt færre potensielle kjøpere.

Som alle andre biler som er "understellsbehandlet på fabrikk", har også Audi et problem: man beskytter bunnplata etter alle kunstens regler, etterpå monterer man hjuloppheng og diverse...det som monteres etterpå, er kun lakkert...det er ikke nok for norske vinterveier. Sjekk NØYE for rust...og er ditt eksemplar et godt eksemplar, spanderer du på deg en understellsbehandling raskest mulig. Lykke til!

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar