0

X3 dilemma!

spurt 2016-10-24 15:14:43 +0200

Hei Benny.

Har en BMW X3 2.0I som har gått 130.000 Km med restlån på 120.000 kr. Satt bilen på verksted og fikk beskjed at Vanos-Ventil og Oljefilter er fylt med metall partikler og motor må byttes. Pris på byte av motor (nyttmotor/fabrikkoverhalt motor fra BMW, ny motor garanti fra BMW) på merkeverksted totalt 100.000 kr. Pris på bruktmotor, gått 100.000 km med 6 mnd garanti fra alternative leverandør levert for 40.000 kr + arbeid ved merkeverksted for 30.000 kr, totalt 70.000 kr.

Uansett hva jeg velger så blir det dyrt, veldig dyrt. Skal man gå for en exit plan, velge den rimeligste valget, og selge bilen etter det? Eller betale for ny motor ved BMW og sitte på bilen til den nye motoren har gått 100.000 km?

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

1 answer

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2016-10-28 12:15:40 +0200

Heisann.

Dette er kjedelig, men du er dessverre ikke den første som opplever dette. Vi har skrevet om dette tidligere her på broom og "Spør Benny" – uten at det hjelper deg en døyt...

Om du ellers er fornøyd med bilen og den er i generell god stand - så er kanskje det å kjøpe en ny motor og beholde bilen ett godt alternativ. Jeg synes differansen på en ny og brukt motor her er såpass liten, at jeg tror jeg ville gått for det.

Ønsker deg lykke til.

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Spørsmålsverktøy

1 følger

Statistikk

Spurt: 2016-10-24 15:14:43 +0200

Sett: 54 ganger

Sist oppdatert: Oct 28 '16