0

Audi a6 allroad som trygg famimiebil?

spurt 2016-10-12 12:25:17 +0100

anonym bruker

Anonym

Hei Benny Vi bruker El bilen vår til daglig småkjøring. Men for lengre turer og hyttetur vurderer jeg å kjøpe en eldre versjon a6 allroad. Disse er jo kjent for mye feil. Jeg vurderer selvfølgelig bensin versjonen 01-04. Som vistnok er bedre. Bilen vil stå mest i garasjen og ikke bli mye brukt (3k i året kanskje). Hvordan kan det slå ut på bilen hvis jeg kjøper en bil som har gått daglig og så plutselig blir stående stille i en garasje? Og er dette en sikker familie bil? Mvh Håvard

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

2 answers

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2016-10-12 12:43:41 +0100

Hei Håvard! Dette er biler i fra den perioden Audi ikke hadde helt topp kvalitet, men bilene er fine (som jo er noe annet enn gode). Og - ja de fungerer utmerket som familiebil nummer to, selv om de har noen år på nakken.

Med så lite kjøring tror jeg ikke at du vil få veldig mye problemer. Det forutsetter naturlig nok at du leter opp en fin bil som er godt fulgt opp og i god teknisk stand. Og jo nyere - desto bedre.

Lykke til!

Les vår bruktbiltest her: (som nå begynner å bli gammel...) http://www.tv2.no/a/3676632

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2016-10-13 12:51:53 +0100

Benny har som vanlig flere gode poeng, men som nevnt, vær svært ops på dette med kamakslene. Nyere Audi skal ha løst dette problemet...de årgangene du tenker på, har altså en lei tendens til å ende med en spennende lyd i topplokket...hos Audi snakker du fort om 70.000+. Om du bestiller deler direkte fra Tyskland, og gjør jobben sjæl, eventuelt har en god venn eller kjenner innehaveren av et hyggelig tredjepartsverksted som ikke flår deg om du har med delene sjæl...snakker vi om 10-12000 kroner.

Det er altså ikke verdens undergang, når kamasklene først er skiftet, holder de 2-300.000 km til Ellers har A6 mulitilink forstilling, den kan være spennende, om den ikke passer på ryker først de bærearmene som belastes mest, deretter følger hele røkla. Moralen...pass godt på bilen, da er den trofast mot deg :-)

Luftfjøring koster også litt å reparere, mener Allroad hadde det langt, langt tilbake. I ditt sted ville jeg utvidet utvalget til også å omfatte "vanlige" A6, dette er gjennomgående velutstyrte biler, og om du ikke har behov for den marginale ekstra bakkeklaringen du får med en allroad, er en vanlig Quatro like bra, om ikke bedre. Det finnes bla en del varevogner i markedet, om baksete ikke allerede er satt inn, er det kurrant å gjøre det uten ekstra avgift. Men biltisynet skal selvfølgelig inn i bildet...ikke dropp den biten...

Diesel eller bensin er en smaksak, TDI har et veldig mye lavere forbruk og oppleves som virkelig sterk. Jeg ville ikke hatt mer angst for en TDI enn en bensinmotor, men som Benny sier, vær ops...betal gjerne mer for en bil der kamakslene er skiftet...vær forøvrig kritisk til biler med mistenkelig lav kjørelengde, ingen kjøper en bil som dette for å la den stå i garasjen. Sjekk versktedshistorikk, sjekk med servicehefte, EU-kontroll osv...om du har mistanke om kilometerjuks...finn en annen bil.

Avlsutningsvis: mhp sikkerhet: A6 er defnitivt en svært sikker bil. Har selv hatt en kollisjon av verste solrt med en Passat, som du vet er Passat en svært lik fetter, at jeg sitter her kan jeg takke VAG for. A6 er tyngre...bygget som et pengeskap. Skal du ha en eldre bil, er dette blant de beste mhp sikkerhet.

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar