0

Beste Hubridbil

spurt 2016-10-10 16:24:58 +0100

anonym bruker

Anonym

Hei Benny. Jeg vurderer å kjøpe meg en ladbar hyrbid. Har du noen anbefaling på hvilke hybrid-bil som kommer best ut i test? Tenker da på effekt og selvfølgelig på hvor lang rekkevidde det er på eletrisk fremdrift.

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

1 answer

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2016-10-10 21:18:31 +0100

Tester sier alt og ingenting, kan anbefale at du setter opp en liste over aktuelle biler, og tar en telefonrunde og avtaler prøvekjøring med forhandlere i ditt område. Den produsenten som har desidert mest erfaring, må jo være Toyota / Lexus, med de fordeler dette gir. For min del oppleves begge som litt for moderne, og bla Prius er noe treig. Pluss for god innvendig plass, og det er realistisk å oppnå forbruk rundt halvliteren.

På den andre siden av gjerdet er Golf og Passat, samt bla fetter A3 hos Audi. Bla Tiguan og diverse Skodamodeller kommer som ladbar hybrid løpende. Alle er greie biler, pr i dag er det Passat som gjelder om du vil ha litt plass. God, sikker, komfortabel, Passat er en av markedets beste biler. Vær imildertlig ops på at 1,4 bensin alene er i minste laget for en såvidt tung bil. Elmotoren hjelper noe, men bilen skal passe din kjørestil, grundig prøvekjøring anbefales. At VAG sin hybridteknologi er god, har man ikke bevist ennå, men av det materialet som er offentlig tilgjengelig, fremstår det som et greit konsept.

Generelt for dagens ladbare hybrider er en rekkevidde på strøm på rundt 3-4 mil. Dette vil øke fremover, men med dagens konsept, der en bensin eller diselmotor er primær kraftkilde, må man gå for et kompromiss med begrenset rekkevidde, bla for å unngå for mye vekt. Du kjøper tross alt en bil som er mer hybrid enn elbil, der batteriene først og fremst skal kunne lagre energi som regeneres under kjøring. At du kan kjøre så og så mange bil rent elektrisk, er en ekstra bonus, som for mange kan være tilstrekkelig til den daglige kjøringen, men om du skal ut på en lengre tur enn disse 3-4 mila...kjør heller i bybridmodus...da utnyter du systemet optimalt. Om du kjører batteriet flatt, skal motoren både lade batteriene og slepe på x kilo dødvekt. Det går i stor grad ut over forburket...skrekkhistoriene om skuffede eiere av ladbare hybrider er absolutt korrekte...en hybrid veier mer enn en ren bensin/dieselbil, om du f.ex har mye kangkjøring og kjører 20.000+ i året, kan diesel være alternativet for deg.

Ellers er det jo et betydelig antall andre ladbare hybrider som enten er i salg allerede, eller er på vei. Om jeg skulle hatt bybrid, ville jeg gått for et av alternativene over, Toyota pga erfaringen, VAG pga god kundestøtte og logistikk, samt suveren service. Men for deg kan f.ex Mercedes være et spennende valg. Men igjen: husk at en tung bil med hybridteknologi ikke nødvendigvis er spesielt økononisk i drift.

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Spørsmålsverktøy

1 følger

Statistikk

Spurt: 2016-10-10 16:24:58 +0100

Sett: 69 ganger

Sist oppdatert: Oct 10 '16

Antall visninger