0

1,9 TDI 2006 mod

spurt 2016-09-28 11:33:28 +0100

anonym bruker

Anonym

Hei Benny.

Er i tvil på følgende problem og om jeg bør vrake bilen eller ikke. Bilen svarer ikke på nøkkelen når den settes i tenningen. Lys i dash fungerer men alt lyser. (ALT) Vw verkstedet klarer ikke og få kontakt med hjernen slik at de kan lokalisere feilen. Prøvede og ta batteri poler og ut med spiller, men det hjalp ingenting. Ved start på gir kom STOP og alarm. VW tror det er noe feil med startsperre eller hjernen er "død" men siden de ikke får kontakt bør man logisk sett bytte begge. Men dette koster. Bare feilsøking er kr 4500 til nå. Bilen har kmst 112000. Antatt salgsverdi på en funksjonell highline uten feil er kanskje 80.000 kr. Vw verkstedet ringte istad og sa det rett ut.. de klarer ikke og lokaliserer 100% hvor feilen kan ligge. De skulle prøve 2 timer til, men thats it. Frykter dette fort koster halve bilens verdi. ( verksted antok mellom 20-40.000 dersom hvis om atte) ( PS har ikke byttet svinghjul ennå) Har du noen ide om man kan lure hjernen slik at man kan oppnå kontakt??

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

1 answer

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2016-10-03 13:39:17 +0100

Det er et meget dårlig tegn at man ikke får kontakt med styringsenheten. Om det er den ene eller andre duppeditten, finner man normalt sett ut ved prøving og feiling, dvs bytte den som er mest sannsynlig først, i dette tilfelle er det flere forhold som antyder at det er hovedenheten - kall det gjerne styringsenheten - som har tatt kvelden. Den koster en del som ny, men i ditt sted ville jeg sjekket prisen på delen levert direkte fra Tyskland. Like enkelt å handle på nett der som her...og du får delene levert på døra med DHL. Verkstedet burde være greie nok til å gjøre jobben for deg uansett...gjør en avtale på forhånd. Det er normalt sett ikke mye arbeid å skifte disse delene, men du bør skaffe deg oversikt over hva som er hva, og ha kontroll med delenummere som passer din bil på forhånd.

Ellers er brukte deler et alternativ, men hoggeriene vet jaggu å ta seg betalt - de vet at delene er dyre i Norge! Har forøvrig opplevd noe som ligner veldig med en Beetle 2002, det var et rent mareritt, Beetle er jo satt sammen flere steder i verden, og verkstedboka var ikke oppdatert mhp plasseringen av styeenheten. Fikk start, men startsperra ødela moroa etter et sekund. Prøvde å bytte elektronikken til startsperra først, uten hell, denne sitter i speedometeret på Beetle. Dette rettet ikke problemet, feilen lå i styringsenheten....Gjorde jobben ved merkeverksted, som ga en helt utrolig service til en god pris...som utgjorde sånn circa deleprisen for stryringsenheten. Man så det som en interessant og lærerik jobb :-) Så har jeg da også gått ut og inn dørene av samme sjappa i 25 år, hjelper å kjenne sine mekanikere ja :-)

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Antall visninger