EGR ventil og blanking kit på dieselbiler.
Hei,
Hvor smart er det å blende av mellom eksos og innsug for å gjøre EGRen uvirksom?
Hadde en folkevogn passat med 2 liter der dette funka som bare juling. All balladen med feilmeldinger og halte-modus forsvant. Beste 50-lappen jeg noen gang har brukt.
I ettertid ser jeg at det er ulike meninger om hvor smart dette egentlig er - med økt belastning på turbo som viktigste argument.
Familiens traktor med 2 liter RHY-motor som nyttes til alt mulig har fått samme problem. Feilmeldinger fjernes med OBDII dingsen - men har en lei tendens til å dukke opp etter kort tid - som for folkevogna. Måtte dermed spandere en liten ettermiddag på å ta av EGR
en, innsug osv og vaske det reint. Nå har jeg kjørt ca 50 000 til etter utvasken og feilmeldingen har begynt å dukke opp igjen.
Er det så enkelt som med folkevogna å spandere en 50-lapp på Ebay og en times jobbing så vil også disse problemene forsvinne? Eller lurer jeg meg selv her?
mvh Markus