O du skal kjøre noen titalls tusen kiloemter årlig, og mye er langkjøring, ville jeg tenkt TDI og automat, fortrinnsvis også auattro om du har utrodrende vinterforhold der du måtte kjøre. TDI, fordi forskjellen i komfort ved langkjøring og drivstoffutgiftene er betydelig. Automat er også en god ting, kan du i tillegg finne en bil med adaptiv cruise har du en vinnerkombinasjon for penderkjøring. Sistnevnte er fantastisk, og gir økt sikkerhet...ikke minst ved dårlgie siktforhold....som man ofte oppelver når man kjører noen mil til og fra jobben 2-300 dager i året....
Dekkdimensjonen skal du også ofre en tanke. Brede lavrpofildekk gir mer støy og mindre komfort, i tillegg bør du sjekke hva dekkene til sånne "kule" felger egentlig koster...forskjellen kan være dramatisk, og slike dekk holder ikke lenger enn vanlige standard-dimensjoner. At det kan dreie seg om mer enn firedobling av dekkbudsjettet.........er ikke uvanlig......det bør du ttenke nøye gjennom.
Ellers er Audi litt spesielt, bremseskiver til Audi blir f.ex pakket en og en, og koster skjorta, mens samme bremseskivene....til VW...pakkes to og to....til Skoda kommer de i "bulk" - en svær eske med en drøss skiver...og prises deretter. TREDJEPARTSDELER og tredjeparsverksted er en god ting til et greit billhold, selvfølgelig med enkelte unntak....Så forøvrig på A5 auattro selv for en tid tilbake, men endte opp med ny VW istedenfor brukt Audi.....pendlet ca 25.000 km i året dengang :-) Kjøpte en VW med omtrent den kravspesiafikasjonen jeg antyder over fremfor å lete etter ditto brukt Audi 4604og er kjempefornøyd :-)