Landcruiser fremstår for meg som lettere overpriset...spesielt tatt i betraktning av at den norske versjonen kommer med en motor som vel må betegnes som i minste laget for en så tung bil. Pajero gir nyere bil samme pris, og gjør egentlig en like god jobb. Det du skal ha i bakhodet, er at begge disse bilene er mer nyttekjøretøyer enn personbiler....på godt og vondt. F.ex en Skoda Octavia med 4 WD vil jo være et vesentlig bedre alternativ for alle vanlige bruksområder...men bor du i et snøhøl og trenger en bil som kan brukes som brøytebil, og eventuelt forsere ubrøyta vei med en halvmeter snø....vel...da vil de to alternativene du nevner være tingen for deg. Hva feil angår, har jeg vært bruker av to varianter bygget over samme lest som LAndcruiser hhv Payero som yrkesbiler, ingen av dem er feilfrie. det er tunge biler der du må påregne å bytte både bremsedeler, foringer, kryss i kraftoverøfirngen med jevne mellomrom. Rust er heller ikke ukjent, men noe kynisk sett, disse bilene tåler jo en del rust før de ramler fra hverandre.