Sjekk i Sverige....og sjekk samtidig prisen for å få gjort jobben på et verksted...du skal ikke se bort fra at prisen er akseptabel...da får du også en form for garanti.
Grom-lyd betyr en elle flere nye deler i eksosanlegget, det ville jeg droppa til det eventuelt var på tide å skifte eksosanlegg likevel. Så viktig er ikke lyden...Turbokit til diverse Volvo-motorer finnes, og en bil som er såvidt gammel kan trimmes uten katastrofale følger i form av avgifter...husk at du er pliktig til å føre en slik endring inn i vognkortet....og da skal du være sikker på at økningen i ytelse ligger innenfor det du kan fo godkjent på den bilen du har.. Nettopp derfor er det fornuftig å gjøre det på et verksted. At bilen går bedre? Ja, i prinisppet kan du hente ut så mye effekt du synes du har råd til.
For, glem ikke at en sliten motor ikke nødvendigvis er det beste utgangspunktet for blodtrimming. Moderat trimming, si 30-40 hk og økt dreiemoment er en ting, det kan gå greit, men mer enn dette på en gammel bil kan gi både motorhavari, girkassehavari og mer utgifter enn du setter pris på. I ditt sted ville jeg heller brukt pengene på generelt vedlikehold av bilen, og heller kjøpt en nyere bil med turbo fra fabrikk når den du har nærmer seg et fornuftig "byttepunkt".