0

Svinghjulet

spurt 2016-08-26 05:44:04 +0200

Har en Transporter 2012 mod. med DSG-kasse. Har nylig hatt service på den. Det viste seg at det var flere mangler etter servicen blant annet slitte bremseklosser og endeleddene. Bilen er gått 150000 km og verkstede jeg bruker sier at de hører ulyd i fra svinghjulet og anbefaler å bytte. Er det normal å bytte svinghjulet på en bil som bare gått 150 000km? Jeg har byttet svinghjulet på en bil tidligere, men det var gått nesten 400 000km.

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

2 answers

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2016-08-31 12:58:52 +0200

Hei Ørjan. VW har hatt en del problemer med svinghjul og det er nok derfor ikke helt uvanlig. Men - nei - jeg mener at det ikke er normalt. Jag har aldri byttet svinghjul på noen bil. Og jeg har hatt mange biler som har gått veldig langt...

Bilen din er under 5 år gammel. Det betyr at du kan benytte deg av reklamasjonsfristen her, men vær forberedt på at Møller er kjipe. Men det er absolutt verdt å gå en runde eller to her. Det er en relativt kostbar reparasjon.

Er det bare ulyd, så kan det kanskje være ett lager som er gåent. Har du risting og vibrasjon må nok hele svinghjulet skiftes.

Delene finnes også som priratdeler her og de er i alle fall ikke dårligere enn originaldelene - men billigere. Lykke til.

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2016-09-01 11:32:25 +0200

Ikke et helt uvanlig fenomen nei, mener dete har med leamikk i svinghjulet å gjøre - har hørt ordet "motvekter". :-) Noen kjempestor greie er det jo ikke, men det gpr noen arbeidstimer, med norske timepriser og ikke minst delepriser blir det raskt en liten formue. Som Benny antyder, Møller kan være kjipe, men jeg ville absolutt gått en runde eller tre når en bil som ikke engang er innkjørt får en såvidt alvorlig feil. Om Mæller er kjipe...vel....Sverige er et alternativ...du kan kjøre en stund med en sånn ulyd...likelees er tredjepartverksteder en god ting. Rimelige deler får du forøvrig fra bildeler.no, svært ofte er det ikke annet enn emballasjen som skiller "originaldeler" fra "piratdeler.....og en veldig mye hyggeligere pris. Som en kamerat så treffende uttrykker deT: man skulle pinadø tro at norske merkeforhandlere solgte deler med gullbelegg.

Vær også ops på at det er enkelt å bestille deler direkte fra Tyskland, om du spanderer litt ekstra på frakt og får delene via en aktør som DHL ordner de med toll og moms. Du sitter likevel igjen med en svært så hyggelig pris. Men pass på at verkstedet du bruker aksepterer at du skaffer delene.....har merket meg at mange, også tedjepartsforhandlere, ser avansen de har på delene som en del av "dealen".....de skal jo leve de også...

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar