0

Den mest kurante CC-modellen?

spurt 2016-07-23 12:15:36 +0100

Hei Benny,

Jeg har lyst til å kjøpe en semipraktisk bil til helgebruk og litt langkjøring på motorvei. Jeg ser at en del CC-modeller nå begynner å få en hyggelig bruktpris. Hva er dine betraktninger rundt et smart valg i dette segmentet? Og hva er eventuelle farer rundt de vanligste modellene som 307 CC og Megane CC? Og hva med de litt me sjeldne modellene Focus CC og Astra Twintop? Jeg vurderer foreløpig VW Eos som det tryggeste valget, siden bilen skal være temmelig Golf-preget. Håper på noen gode innspill på hva man bør se opp for på disse bilene.

Vennlig hilsen Ingar

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

1 answer

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2016-07-24 14:06:53 +0100

VW EOS er forsåvidt en kul bil, likeledes har du jo både Scirocco og New Beetle som har samme plattform i bunnen. Første generasjon New Beetle, dvs den som regjerte fra 1999-2010, var svært stabil på veien, med bøttevis av kjøreglede og et greit utvalg av motorer. Noe spesielt utseende, en bil som absolutt bør prøves. Mener det er en kar på Møller Bil Sandnes og Jæren som har en 4x4 med V-6 som han har prøvd å selge en stund, da får du en virkelig heftig bil :-) Siste versjon av Beetle får du med både 160 og 200 hk bensinmotor, også det er en morsom opplevelse, men med Golf 6 i bunnen opplever jeg bilen som mer lik de to andre - altså EOS og Scirocco. Alle har en passende porsjon med kjøreglede, men om du med "motorveikjøring" mener hastigheter på den andre siden av de 160, ville jeg heller sett på Passat CC, den er et stort flak på mange måter, men med f.ex 4 WD og "tilstrekkelig" motor, f.ex 140 eller 170 hk TDI, får du en gedigen kombinasjon av en bil som er det reneste kinder-egget: kjøreglede på typiske norske veier, komfort og stabilitet i høyere hastigheter, og et design som vel har mer "Wow-faktor" enn de fleste. Pålitelig ssom en Passat, ingen utpregede svakheter, men se opp for rust. Nyest mulig bil....eventuelt "bruktimport" av en nesten-ny bil....og rett på understellsbehandling. Det samme gjelder forøvrig flere biler i dag, om du får tak i et rustfritt ekseplar, kjør rett på understellsbehandling, så har du glede av den i mange år. Følg også opp understellsbehandlingen, vi har tross alt dårligere veier og mer salt enn alle land det er naturlig å sammenligne seg med! De andre bilene du nevner? VAG har EN stor fordel: svært godt forhandlernett og grei logistikk, og et hav av "tredjepartsleveranører" den dagen du trenger service og deler.

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar