0

Tap tap tap

spurt 2016-07-11 04:26:29 +0100

Hei Benny. Vi er en ung familie hvor mann pendler fra Sarpsborg til Oslo daglig, og fru jobber i Sarpsborg. Kollektiv begynner å bli et utmattende alternativ for far, og vi ser på å tilknytte oss en ny bil. Vi har i dag en e-golf og trenger noe større. E-golfen leaser vi.

Problemstilling 1: Vi må uansett ha en ny bil, og det må være en stasjonsvogn som er rimelig i forbruk. Avstanden gjør at e-golfen kun kan brukes ved få mellomrom da det ligger en km-begrensning på denne. Det ropes om dieselavgifter i de største byer, og Oslo leder an i avgiftstokten. Hvilken stasjonsvogn går vi for, hybrid, bensin, diesel?

Problemstilling 2: Anbefaler du å gå for en nyere bil eller en eldre bil, mtp at man vil ha opparbeidet ca 120.000 ekstra pendlerkilometer?

Det er uansett et tapsprosjekt, men hvordan reduserer vi best tapet?

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

1 answer

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2016-07-11 14:18:28 +0100

Heisann! En aktuell problemstilling for mange det der.

I ditt tilfelle ville jeg nok gått for en bensin / hybrid. Gjerne ladbar. For eksempel VW Passat GTE. Det kan spare deg for en god del drivstoff -kroner om du er flink til å lade samt kjører pent. Et annet alternativ kan kanskje være Toyota Auris Hybrid, selv om denne ikke er ladbar.

Mye tyder nemlig på at det vil bli dyrere å bruke dieselbiler framover, selv om de forsatt går billigere (laver forbruk og lavere pumpepris) enn bensinbiler. Enn så lenge...

Jeg tror man får best totaløkonomi ved å velge en brukt bil som er 2 - 3 år gammel. Da er mye av avskrivingen tatt, men man harr forsatt en morderne bil med mye av det meste av nytt sikkerhetsutstyr om bord. Ja - du har rett - bil taper man på uansett.

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Antall visninger