Forhandler nekter ansvar
Hei! I februar ble samboer og jeg eiere til en BMW 3-serie (2009) med M-sport. Med en så relativt ny bil trodde vi det ikke skulle dukke opp noen særlige problemer, men der tok vi feil. Helt i starten da vi mottok bilen fikk vi beskjed om at vi måtte vente ca en mnd på sommerdekka siden vi skulle få to nye (greit nok), disse kom og for et par uker siden kom på en motorlampe som vi sjekka samt ristinger i bilen. Da fikk vi beskjed om at støtdemperne vi hadde mottatt av dem var ødelagt etter 3 mnd, og at de nye dekka ikke var gode. Vi dro til en dekk spesialist som fortalte at dekka ikke var runde og at vi skulle klage. Vi kjøpte også nye dempere da vi ikke kunne stole på at forhandleren kunne forsørge oss med støtdempere som var egnet til sports-understell. Vi har nå prøvd å snakke med forhandleren, men de ønsker ikke å gjøre opp for seg. De mener at det er en kostnad vi skal ta siden vi ikke oppdaget feilen med en gang, selv om forbrukerrådet gjør det klart at man har 2 mnd etter feilen(e) er oppdaget. De skylder nå på selskapet de kjøpte støtdempere fra, til tross for at m-sport er en tilleggspakke og ikke noe som dukker opp på reg.nummer. Hva er det vi kan gjøre for å få bukt med forhandleren som virkelig setter seg på bakbeina?