0

Bil havarer første tur etter verkstedsbesøk

spurt 2016-06-08 14:28:33 +0200

Min far sin Rover 75 1.8L var på verksted for å undersøke en plutselig tørst på kjølevæske.

Beskjeden er da at de ikke finner noen feil, og at det bare er å følge med på kjølevæsken. "God tur".

På første tur etter verkstedsbesøket totalhavarer bilen, som følge av tap av kjølevæske, defekt toppakning. Snap Drive sier at dette ikke er en reklamasjonssak.

Rover K-serie motorer er notorisk kjent for svake topppakninger og at dette raskt kan medføre motorhavari. Tap av kjølevæske kan være et sympotom på defekt toppakning.

Mitt spørsmål er: Hva kan en kunde forvente av et profesjonelt verksted når en leverer en bil inn for kontroll av symptomer? Bør en da kunne forvente at en fagperson sjekker symptomene mot den aller mest velkjente feilen for modellen?

mvh Christian Stavanger

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

2 answers

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2016-06-13 18:37:36 +0200

Hei. Nå kan det selvfølgelig være vanskelig å vurdere om det er noen feil eller et forhold som burde ført til reaksjon fra verkstedet. Det var heller ikke et merkeverksted som kanskje kunne vært mer oppdatert på symptomene. Det er ikke særlig håp om å nå fram med en reklamasjon, når det ikke er foretatt noen reparasjon. Du kan ta det opp med verkstedet for eventuelt å oppnå et prisavslag på reparasjon, siden du forventer mer av et profesjonelt verksted. Hilsen KNAjuristen.

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2016-06-13 23:03:21 +0200

Takk for svar.

Det er utfordrende med en bil fra et "utdødd" merke, som ikke lenger har merkeforhandler. :-(

Mvh Christian

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar