0

Blårøyk og effekttap

spurt 2016-05-29 05:25:46 +0100

Hei! Vi ble en familie med tre barn som følte at vi måtte ofre kjøregleden i en Ford Focus gen 2 til fordel for en familiecontainer av typen Citroën C4 Grand Picasso gen 1... Vi (særlig eldstemann) er strålende fornøyd med god plass og sittebredde, selv om det går på bekostning av kjøreegenskaper. Den har en standard 1,6 PSA diesel som vi har gode erfaringer med fra andre biler. Imidlertid begynner den å blåse blå røyk etter et par forbikjøringer eller fjelloverganger, særlig ved motorbrems/slipp av gasspedal, og motoren må hvile et par minutter før vi kjører videre. Verksted sier at de ikke har noen idé om hva som kan være galt. Hva tror dere kan være årsaken? Har en følelse av at turbo eller sylinderlekkasje er grunnen. Er jeg helt på bærtur?

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

1 answer

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2016-06-01 14:46:08 +0100

Nope - der er du absolutt ikke på bærtur. Feilen kan godt ligge på en av de delene.

Men vær også klar over at disse motoren ofte gir bilen en dram (i form av ekstra drivstoff... ) for å brenne rent partikkelfilteret. Det kan gi noe ekstra røyk - kan det være så enkelt som det?

Synes uansett at det er tafatt av et verksted å ikke en gang komme opp med en teori om hva det er. Hva her de egentlig sjekket? Effekttap kan tyde på turbo-trøbbel uten at jeg kan stille den diagnosen herfra. Det er også en ganske sjelden feil på disse motorene.

Du bør nok "henge på de" her - til de finner ut av dette for deg.

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Antall visninger