0

Strømmen forsvinnger

spurt 2016-05-27 14:42:21 +0200

Hei. Vi har en 2003 Audi A4 Avant Quattro. Vi har hatt bilen siden 2006 og den har gått ca. 100.000 km. For ca. 4 år siden, så fikk vi et problem, som nå bare øker i omfang: Bilen blir brått helt strømtom, uten noen form for forvarsel. Etter opplading så fungerer bilen som normalt, inntil dette skjer igjen. Vi har 2-4 slike stopp per måned. Vi har hatt bilen hos verksted flere ganger, uten at feilen er funnet. Møller Skøyen har testet bilen, men finner ikke feil med det elektriske anlegget, dynamo osv. Av og til skjer det også at de elektriske vinduene åpner seg, når bilen står parkert og låst, men vi vet ikke om dette har noen sammenheng. Bilen har helt nytt batteri. Vi er fortvilet, for bilen er bra ellers, men dette problemet finner vi ikke ut av.

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

2 answers

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2016-05-27 14:56:45 +0200

Dette er veldig, veldig rart. Det må være en eller annen forbruker som kommer på sporadisk og tapper batteriet.

Kan feilen ligge i en eller annen dårlig kontakt? Tenningslås, eller sikringsboks? Blir jo bare gjetting fra min side.

Dere må få sett på dette igjen, men det er vanskelig å finne en sporadisk feil - når den ikke er der.

Kanskje hos et annet verksted som kan se på problematikken med "nye øyne"

Så jeg må bare oppfordre til en ny og grundig sjekk på dette - og regner med at det løser seg. Har full forståelse for at dette er frustrerende.

rediger merk som støtende slett lenke more

Kommentarer

Ta med Bennys kommentar og prøv et bilekelektrisk verksted. her hvor jeg bor er det et par fimaer so kaller seg noe med "diesel-elektro", de kan alt som er vedt å vite om insprøyting, tenningsystemer...startere....dynamoer...og bilelektronikk.

Norulf Hansen gravatarbildeNorulf Hansen ( 2016-05-30 14:52:58 +0200 )rediger
0

besvart 2016-07-21 01:49:38 +0200

Hei, jeg har samme problem med min Audi A4 1.8 turbo Quattro 2005. Problemet er størst om vinteren med mye kulde og fuktighet. Jeg har baklykter som har sprekker og det kommer fuktighet i baklyktene. Om vinteren lader batteriet seg ut og jeg må sette på laderen. Under kjøring kan kortslutning komme på og visning av temperatur slutter å vise riktig, dvs pilen går til null i stedet for ca 90 grader. Om etter en stund viser temperatur riktig på 90 grader. Problemet er borte om sommeren når solen skinner på baklyktene og tørker opp. Sporadisk feil er vanskelig å finne, men min erfaring er fuktighet. Jeg vil anbefale deg å sjekke alle lyktene, at det ikke er sprekker og fuktighet inntrengning. Det beste er om du anskaffer deg en vagcom kabel og lar den kjøre diagnostic kontinuerlig som del av feilsøking. Det virker for meg som du har en kortslutning som taper batteriet ganske ofte. En vagcom test vil avsløre det. Er det blitt gjort noe reparasjon på bilen før utladning av batteriet? Hvis bilen din har vært på Møller Skøyen, nå heter de Møller Oslo Vest vil jeg anbefale deg å gå til et annet verksted. Bilen min har hatt service på Møller Skøyen fra den var ny. Da jeg kjøpte bilen i høsten 2013, fikk jeg en bil som oppførte seg helt vilt. Det er kortslutning stadig, releeen klikker vilt. Fjernslyset slår på av seg selv og tømmer batteriet. Plutselig setter spyler motoren i gang og tømte helespyletanken tom. Vindusviskere sluttet å virke, spylemotoren virker ikke lenger. Feilen var at mekanikkeren har glemt å skrue på de 2 bakerste skruene under CPU´en mot karosseriet. Tetning listen var ikke tett mot karosseriet. Resultat, hvergang jeg vasker bilen eller det regner , renner vannet rett inn på førersiden. En dag styrte regnet det og jeg fikk nærmere 5 liter regnvann inn på fører siden. Jeg så ikke at hele passasje gulvet bak føreren var full av regnvann og startet bilen, når jeg rygget ut på veien skvulpet vannet forover og rann ned i komfort modulen underførersetet. Det klikket vilt fra releene. Jeg måtte kople fra batteriet, demontere førersetet, åpne teppet rundt førersete plassen og lar en hårføne tørke opp bilen og teppene i 3 døgn. Jeg foretok en lekkasjetest, 1 står ute og spyler med vannslange mot torpedoveggen, batteriet og rundt cpu´en og 1 står inne og lyste opp under rattet med lommelykt. Da fant vi feilen. Etter bytte av komfort modulen, måtte jeg kople fra batteriet i minst halvtime for at bilen skal foreta en self learning og setter bilen i fabfrikkoppsett og bilen fungerer, men jeg måtte reprogrammere sentrallås, vindusvisker og instrumentet med vagcom kabel og program. Tips en fin ting med Vagcom er at du kan reprogrammere dine nøkler selv hvis batteriet på nøklen går tom og du bytter batteriet mister du fjernkontroll oppsettet på nøkklen, Møller tar over 2000 kr for jobben å bytte batteriet og reprogrammere nøklene, som tar under 2 minutt ... (more)

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar