0

Verkstedet har ødelagt min bil.Hva kan jeg gjøre?

spurt 2016-05-12 09:11:19 +0200

Leverte inn min Saab 2.0 vector 2002 på verksted for etterkontroll på EU i Fredags . Ba de bytte pakningen til kjede strammeren i samme veiva da den lekker litt. Kom dit på ettermiddagen for å hente bilen. Men Nei!! De hadde fått ett problem. de kunne ikke skru strammeren helt inn.de fikk den inn 1-1.5 cm. De sa att det var ødelagte gjenger innerst. Jeg spurte hvordan det er mulig og da sa de att det er vanlig pga stål gjenger og aluminium topp. Jeg spurte om det ikke hva så att de hadde sne gjenget den da de skulle skru den på men det sa de att de absolutt ikke hadde gjort. Jeg dro opp til en Saab verksted og snakket med Saab mekanikeren der og fikk forklart hvordan man bytte pakkning og hvordan man skruer ut og monterer strammeren og spurte han om det var vanlig att det var gjeng pai og det hadde han ikke hørt noe om. Bare om man sne gjenger den fikk jeg til svar. Fikk hans nr og spurte om det var ok om de kunde ringe han fra verkstedet og det var ok. ringt til verkstedet og sa att de må snakke med han før de gjør noe med bilen og ringe til meg når de hadde snakket med han. Dro til verkstedet etter jobben i dag og da sa de att de hadde forsøkt å gjenge opp nye gjenger med ett gjenge stål men att det hadde blitt snett så no lekkte det mer enn noen sinne.De hadde forsøkt og ringe til Saab verkstedet sin mekaniker men han hadde de ikke fått tak i. De sier att dette ikke er verkstedet sitt ansvar pga att gjengen var ødelagt fra før.Om de ska fikse det så snakker vi ny topp + arbeid. Kjempe gøy. Leverer inn bilen for etterkontroll EU og ett pakningsbytte og sitter her med en ødelagt bil.Hva kan jeg gjøre?

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

2 answers

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2016-05-13 16:07:38 +0200

Hei. Klag skriftlig til verkstedet og be om deres syn på saken. De synes som du kan ha en ok sak. Kommer dere ikke til enighet om en løsning kan du klage saken inn for Forbrukerrådet. Mer informasjon og klageskjema kan du finne på www.forbrukerradet.no eller på www.kna.no. Hilsen KNAjuristen.

rediger merk som støtende slett lenke more

Kommentarer

Hei har sendt de en skriftlig klage. har også tatt kontakt med Naf. Legger ved brevet. Har anonymisert det for no så jeg ikke henger ut noen i tillfelle jeg har feil.

Freddie gravatarbildeFreddie ( 2016-05-14 00:47:37 +0200 )rediger
0

besvart 2016-05-14 00:52:33 +0200

Freddie Verkstedet 12.05.2016. Klage på reparasjon av kjøretøy med registreringsnummer 1234567 Viser til ovennevnte reparasjon utført av deres verksted, og vil i den forbindelse fremsette følgende reklamasjon. Etter min mening er tjenesten mangelfull. Dette vil jeg begrunne på følgende måte: Dere fikk i oppdrag av meg att bytte en pakning på kjede strammeren på min Saab 9-5 i samband med en etterkontroll på EU Fredag den 6 Mai. Dette ble ikke utført med begrunnelse fra dere att når dere monterte strammeren etter paknings bytte så klarte dere ikke å skru den helt inn. Forklaring dere gav til meg var att gjengene i topplokket var skadet lengst inn og derfor så gikk det ikke att utføre arbeidet. Dere mener att gjengene ble skadet når dere skrudde ut strammeren og att det er en feil dere ikke er skyldig i. Dere foreslo meg att enten bytte topplokk eller så kunde dere prøve og gjenge nye gjenger men dere kunne ikke garantere att dette vill fungere. Dere skulle ta kontakt med meg Mandag 9 Mai da sjefs mekanikeren ville være tillbake på jobb og skulle ta en avgjørelse på vad som var best og gjøre. Det var ingen som ringte meg før på Tirsdag 10 mai da sjefs mekanikeren bekreftet vad dere hadde sagt til meg tidligere. Jeg spurte han om det ikke er mest sannsynlig att dere hadde feil gjenget strammeren når dere monterte den da dette stemmer mer med att strammeren ikke kunne skrues helt inn enn att det er feil på gjengen lengst inn. Fikk til svar han att han var 99% sikker på att det ikke var gjort noen feil i fra deres side. Etter dette så tok jeg kontakt med Saab mekanikeren på en Auktorisert Saab verksted for å få en second opinion på om det er trolig att gjengene kunde skades ved att skru ut en strammer. Fikk til svar att dette ikke er vanlig og dette ikke har hent han på alle de år han har jobbet med Saab. Jeg fikk også en beskrivning av arbeidsgangen ved og demontere og montere strammeren. Jeg spurde også om sannsynligheten for å skade gjengen ved feil gjenging vid montering og fikk da til svar att dette er mer vanlig. Jeg ringt da til dere på Tirsdag ettermiddag og ba dere ringe til Den Auktoriserte Saab verkstedet sin Saab mekaniker før dere gjorde noe arbeid og ba dere att deretter kontakte meg for att jeg da vil ta ett beslutt om videre arbeid.Fikk da beskjed om att dere skulle ringe når dere hadde noen nyheter. Jeg hørte ikke noe fra dere neste dag Onsdag 11 mai og kom innom på ettermiddagen. Da fikk jeg beskjed om att dere har prøvd og gjenge nye gjenger og att dette ikke gikk bra og att det ble sne gjenget og det lekker mer no enn hva det gjorde før. Bilen er ikke kjørbar. Dette har dere gjort uten att få klartegn ifra meg. Jeg spurte om dere hadde kontaktet Det ... (more)

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar