Verksted oppgjør.

spurt 2016-04-26 11:15:02 +0200

Jeg lurer på en ting. Jeg kjøpte i høst/sensommer en Suzuki Vitara 2005 modell til kr 50 000.-, som min datter skule kjøre. Det viste seg å være et feilkjøp (mandagsbil). Når jeg kjørte hjem fra Selger så begynte bilen og koke. Fra Skien til Gjøvik måtte jeg stoppe flere ganger. Motoren gikk ikke varm, men det kokte i radiatoren/frostvesken. Verkstedet sa at radiatoren var tett og måtte byttes. Radiator ble da byttet. Det kostet ca 10 000.-. Jeg og Selger ble enig om å spleise på denne kostnaden. Etter en stund så begynte bilen å fuske. Vår jente kjørte noen uker med den slik, uten at det ble bedre. Etter hvert så ble den verre. Den mistet krefter i oppoverbakker og hoppet som en kanin. Det var ingen motorlamper som lyste. Jeg leverte den på verkstedet igjen. Da jeg fikk den tilbake fra verkstedet så hadde de byttet den en pluggledningen/coilen. Det kostet ca 3 500.-. Verkstedet sa at nå var alt i orden. Men etter å ha kjørt en stund, så kom problemene tilbake. Vi leverte den så tilbake til verkstedet. Når jeg fikk den tilbake så kostet det oss 23 000.-. De hadde byttet begge katalysatorene og den bakre eksospotten. Verkstedet så at nå er den i orden. Men etter et par uker så kom problemene tilbake. Nå har den vært på verksted en stund igjen. Verkstedet ringer meg nå i dag og sier at det var en lekkasje i topp pakningen, og at de nå har fikset dette, og bilen er i orden. Men jeg er nå passelig irritert på verkstedet. De har sagt at problemene er fikset, men så er det ikke tilfelle. Har verkstedet noe ansvar her? De kan vel ikke bare bytte deler og si at feilen er fikset, og ikke ha ansvar for at de har byttet feile deler? Mvh Morten Paulsen. Tlf: 905 77 914

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett