0

Iveco Daily 35S14 2008

spurt 2016-04-26 09:34:24 +0100

Hei. Jeg kjøpte meg en 2008 modell Iveco Daily 35S14 som var gått 310 000 km i Mai i fjor, betalte 150 000,-, og denne har jeg i ettertid fått en del problemer med. Den har en slik halvautomatisk gearkasse hvor man har elektronisk gearing, og på denne har det dukket opp alarmer som gjør at den går i nøytral og man må stoppe og prøve å resette elektronikken på bilen. Dette fungerer ikke alltid, og man må vente (ofte lenge) til den resetter seg selv. Jeg har naturligvis hatt bilen på service flere ganger pga dette, og det har begynnt å bli temmelig dyrt for meg. Har også skiftet samtlige bremseskiver. Sist bilen var på service ble det skiftet en del foringer på stabiliseringsstag og mellom karosseri og ramme, pluss nytt batteri. Samtidig ble det også foretatt service på gearkasse, og jeg fikk en rekning på 39 000,-. Når jeg så skulle hente bilen fikk jeg ikke startet den da batteriet var flatt. Jeg mente at dette burde bli sjekket opp, men verkstedet kom bare med en jumpstarter slik at vi fikk startet bilen, og de mente at det var bare å få ladet batteriet så ville alt være i orden. Bilen hadde på dette tidspunkt stått hos serviceverksted i 10 uker, fra 05.01.2016 til 15.03.2016. Jeg skulle så kjøre bilen hjem, bor på Hareid og serviceverksted er i Ålesund kommune og jeg må ta ferje hjem, og spurte ferjemannskap om bilen kunne få stå og gå på tomgang for ladingens skyld, og da kom denne alarmen på gearkasse igjen. Bilen måtte så skyves av ferjen, og jeg måtte tilkalle hjelp for å taue bilen til et sted den kunne stå ute av veien. Noen timer senere hadde elektronikken resatt sseg selv slik at jeg kunne kjøre bilen hjem. Jeg oppdaget på denne turen at samtlige bremser hang slik at alle hjulene ble veldig varme. Jeg har ikke kunnet bruke bilen mere enn en halv time før denne alarmen og det som medfølger skjer etter denne servicen. Bilen er nå tilbake hos serviceverksted for å få ordnet dette problemet. Jeg er lite fornøyd med hva som har blitt gjort med bilen på service, og mener at serviceverkstedet bør ordne dette uten videre kostnader for meg. Selvfølgelig ikke dersom man må bytte gearkasse eller lignende, men ellers uten kostnader for meg. Jeg prøvde å heve kjøpet i fjor høst på grunn av disse problemene, men ble fortalt av en advokat at det ville bli vanskelig med en bil som var gått så langt. Hva bør jeg gjøre med dette? Det har begynnt å bli et alvorlig problem for meg, også økonomisk.

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

1 answer

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2016-05-01 17:34:52 +0100

Hei. Ja, denne bilen har gått langt og det er grenser for hva som kan forventes. Uten garantier det ikke noe å hente på feil som er oppstått etter kjøpet. Var feilene tilstede ved kjøpet, kan selger bli ansvarlig for manglende opplysninger om feilene som han kjente eller burde kjent. Serviceverkstedet er selvfølgelig ansvarlig for det arbeidet de har utført og slike mangler kan du kreve rettet eller kreve prisavslag. Mer om feil og mangler ved bilkjøp kan du lese på www.kna.no. Hilsen KNAjuristen.

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Antall visninger