0

reklamasjon ved mangler på nybil?

spurt 2016-04-15 10:19:03 +0100

hei hva regnes juridisk som mangel ved en bil? Jeg har en 6 mnd gammel CR-V med en ulyd I. Det er en sjenerende vibrasjonslyd som etter 8 verkstedbesøk har blitt lokalisert til airbag'n I taket på førersiden. Forhandler anerkjenner at det er en vibrasjonslyd der(constant) men sier nå de ikke kan gjøre noe med den, og at "alle andre" CR-V viser seg å ha samme ulyd. Jeg vil ikke ha en bil men ulyd, og jeg er mektig lei av hele forhandleren og deres passivitet. Vi har vært 14 dager uten den bilen vi kjøpte pga dette, har brukt masse tid på å levere henet/vente på bilen disse 8 gangrene den har vært inne. Og nå mener da forhandler at jeg bare må finne meg I dette.. Hvilke rettigheter har jeg og hva bør jeg gjøre? Denne ble solgt inn som "mye stillere" enn den 2008 CR-v jeg tidliger eide. Om demobilen jeg kjørte hadde same ulyd ville jeg ALDRI kjøpt en CR-V, og det er vel ikke så aktuelt for andre å kjøpe min som bruktbil med en medfølgende ulyd I bilen..

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

1 answer

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2016-05-01 12:09:33 +0100

Hei. Det er åpenbart en mangel eller feil som selgeren er ansvarlig for. Det er en ny bil som ikke svarer til hva en kan forvente. Uten å gå i detalj har selgere mulighet til å rette feilen eller det kan bli snakk om prisavslag eller heving av kjøpet. Når du ikke fram, kan du klage til Forbrukerrådet. Klageregler og meldeskjema kan du finne på www.kna.no eller www.forbrukerradet.no. Hilsen KNAjuristen.

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar