0

Hvorfor er det risting i rattet?

spurt 2016-04-11 01:49:10 +0100

Hei Benny!

Jeg har en BMW 325d 2009 modell. Jeg satte på nye vinterdekk rett før våren kom, som var ferdig balansert og merket litt etterhvert at det var risting ved høy hastighet, etter ca 90 km/t. Så leverte tilbake til de som både satte på dekkene og avbalanserte. Jeg tenkte de ikke hadde avbalansert helt riktig. Så avbalanserte de igjen, men likevel får jeg den ristingen i rattet. Så satte jeg på sommerdekkene måneden etter, og fortsatt får jeg ristinga i rattet. Men med sommerdekka, så kommer ristingen innimellom. Rattet er "stille" over 100km/t, men ca ved 90km/t så er det litt risting. Hva er årsaken? Må jeg ta forstiling -og firehjulskontroll?

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

2 answers

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2016-04-11 14:42:17 +0100

Hmmm... Snodige greier dette. Typisk ubalanse i hjul. Det kjennes ofte i mellom 65 - 80 km/t og forsvinner gjerne igjen ved høyere hastigheter.

Så jeg tipper at det er ubalanse ett eller annet sted. Uansett. Kanskje i bremser eller hjulnav - muligens i kombinasjon med slitte endeledd og / eller bærekuler.

Det skal ikke være slik. Få verkstedet ditt til å ta en litt grundig sjekk. Det er jo litt synd at kjøreopplevelsen i en god bil forstyrres av slike irriterende feil.

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2016-04-13 13:47:31 +0100

kan også være en bremseskive som har slått seg,kan være slakke i endeledd og hjullager.. mest sansynlig er det endeledd som er synderen...

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Spørsmålsverktøy

1 følger

Statistikk

Spurt: 2016-04-11 01:49:10 +0100

Sett: 344 ganger

Sist oppdatert: Apr 13 '16

Antall visninger