Rett før jeg reiste offshore monterte jeg nye bremseklosser og skiver fremme på min 2004 bmw 320i. men når jeg prøve kjørte bilen etterpå så ristet

spurt 2014-06-10 18:55:29 +0100

Heisann..

Rett før jeg reiste offshore monterte jeg nye bremseklosser og skiver fremme på min 2004 BMW 320i. Men når jeg prøve kjørte bilen etterpå så ristet den i rattet mellom 60-70km/t, ikke før det og ikke etter det. Fikk og sjekka dekk og felger dette var ok..Tok av de nye skivene og monterte på de gamle igjenn og bilen var ok igjenn uten risting i rattet. Reiste så tilbake til GS Bildeler og fikk byttet disse skivene i ett par nye, men samme resultat og problem etterpå. Så jeg satte tilbake de gamle nok en gang. Men kom på og tenke på en ting som jeg ikke sjekka så nøye i grunnen og tenkte over, kan det være at bremseveske nivået blir for høyt med nye skiver og klosser ? Slik at under kjøring og bremsing så er der ikke rom nok for at stempla går helt tilbake ? for jeg merket det at skivene var ganske varme etter en liten kjøretur, mens de gamle var bare såvidt lunket etter samme kjøretur etterpå. Når jeg skrudde av hjulet og prøvde og vri skiva rundt så hang den litt på bremsene på begge sider. Men når jeg trykket inn stemplet i caliperen for og få på klossene så var ikke det noe problem, gikk helt fint på begge sider uten og bruke makt.

Har du kanskje en formening om hva som kan være årsaken til dette ?

Mvh

Tommy

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett