0

Hva er nåværende reglene ved motorbytte i en 26år gammal bil?

spurt 2016-03-07 13:04:05 +0200

Hei. Jeg driverå tenker på å sette i en 4G63T motor fra en Evo, i min Galant 4x4 2,0 8v. Jeg tenker også å ettermontere noen fete bremseskiver med callipre som har 6 eller fler stempler, noe som vil få fjeset mitt til å stoppe i frontruta, selvs med 6 punkts belter. Det e også ønsket å sette inn en kort girkasse: Det e lett å miste lappen med 300hestekrefter under panseret. Men akselerasjonen får man ikke bot får, vist.

Dermed har je par spørsmål til deg Benny: Har je mye byrokrati foran meg? og hva slags ? Hvor tykk burde lommeboka mi være, når det gjelder å få godkjent ombygning?^ Je har nemelig hørt om at, vis en bil er over 10år, så slepper man å betale effektøkning ?! Stemmer det?

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

1 answer

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2016-03-07 13:43:13 +0200

Heisann!

Godt prosjekt du planlegger der. Det aller, aller første du må gjøre er å ta kontakt mede teknisk avdelig hos importøren og få dokumentasjon derfra på at de godkjenner - evt. hva som skal til, av større bremser etc, for å få godkjent ombyggingen. Uten dette er du sjanseløs.

Det du har hørt om effekt og ti år er riktig forutsatt at bilen har vært registrert i Norge alle ti årene.

Hvis di u i tillegg er litt nøye med ombyggingen rent faglig sett - så bør dette faktisk gå greit. Men for all del - sjekk NØYE før du går i gang

Lykke til!

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar