Hvilket ansvar hviler på et verksted ved feil diagnose?

spurt 2016-02-28 22:39:08 +0200

Hei. Like før jul 2015 fikk jeg ikke startet min 2005 A6 TDI. Veihjelp ble tilkallt og bilen levert på Audi verksted i Porsgrunn. Det ble avtalt at de skulle gjøre en feilsøking og gi meg tilbakemelding før evnt. reparasjon. De konkluderte raskt med motorhavari, sannsynlig knekt balanseaksel. Bytte motor var løsningen. De skulle lete etter motor og gi meg et tilbud. Tilbudet var "tett opp under kr.70.000.-" Jeg sa det ikke ble aktuellt å reparere, og sa jeg heller ville selge bilen som rep.objekt til en bilmekaniker for kr.10.000.- Jeg betalte for feilsøkingen, og som sagt så gjort. Bilen ble solgt 2 dager etter til en bilmekaniker. Både han og jeg var i og for seg fornøyd med det... MEN.. så får jeg vite at det slett ikke var motorhavari... Det var clutchplater som var løsnet og låste mot svinghjul.... Klart jeg blir irritert på verkstedet. Har verkstedet jeg brukte noe ansvar her? Mvh Geir.

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett