El modus virker ikke i kulde
Hei Byttet min tidligere golf tdi inn i en GTE 2016 modell siden bilen blir brukt mest til små kjøring til og fra jobb. kun få km i by. Den diesel golfen fikk havari pga mye småkjøring og ble anbefalt å bytte til gte av selger på møller da vi kun bruker strøm på småkjøring og får da mindre utgifter til bilhold. Selv om det har vært en rekke småbugs med bilen siden dette er ny teknologi har vi vært fornøyd så langt, alt har jo blitt dekket av garanti. Men nå når graderstokken kryper ned, så stopper el motor når det kommer under -10. dette er ved fullt batteri. ved lavere strøm stopper den ved -5 grader. Når vi starter om morgenen og det er lavere enn -10 og selv om batteri er fullt går det automatisk over på bensin. Siden det er kaldt og motoren er kald får vi da et forbruk på ca 1,1-1,2 liter pr mil. noe som er høyt i tillegg til unødig slitasje. Vi trodde dette var nok en feil på bilen, siden dette ikke står i manualen, men ser nå på forum at gte eiere opplever det samme, og ingen får kjørt i el modus. En Mail fra Møller bekrefter dette i tillegg til at bilen vil ikke starte i det hele tatt(!) hverken el eller bensin lavere enn -28. Vi er ofte hos min sønn i nord sverige, i dag er det -32 der og denne bilen vil ikke fungere der. Ingenting av dette ble opplyst ved kjøp, handel og står ikke i manual. Allikevel ser det ut som om møller visste dette hele tiden. Vårt grunnlag for en bil til og fra jobb på kun el. finnes ikke. Og selv om det ikke er ofte -28 på østlandet så har vi hytte i telemark med disse temperaturene. Vi vil heve kjøpet da vi mener vi ikke har fått en bil vi ble forespeilet. Ser at fler vil heve kjøp og annulere kontrakter pga dette. Hvordan står en sak mot dette
Hei, Jeg opplever akkurat det samme som deg med min Golf GTE. Ønsker også å heve kjøpet.I tillegg til at bilen ikke fungerer ved minusgrader så fryser ladekontakten seg fast og den har også blitt ødelagt flere ganger. Misfornøyd kunde fra Østlandet