0

Føller meg lurt av bilverksted

spurt 2015-12-15 00:05:36 +0100

Hei! Turboen på bilen min var ødelagt fikk jeg besked om av den jeg kjøpte den av. Jeg kjøpte en identiske turbo som var brukt men var heilt fungerende da selger tok den ut av sin bil. Da jeg ringte verkstede ga di meg en pris får bytte av turbo på 5000. Jeg godtok det. Trog innom samme dag får å snakke med di. Da di fikk vite at den var brukt blei jeg nødt til og kjøpe nye pakninger. Greit nok det. Prisen blei 5300. Jeg spørte om å få dette skeiftlig. Da fikk jeg bare et kort med tid å dato... Dette er første gang jeg er på verksted med bil.men tenkte dette var rart. Da jeg senere leverte inn bilen. Spørte jeg prisem er 5300 som vi avtalte. Nei da måte di ha oljeskift å oljefilter det ville koste meg 1200 altså prisen ble da plutselig 6500 kr. Detta ble jeg ikke innformert om. Å det var ikke en del av avtalen men ble fortalt detta var di nødt til å gjøre ved skifting av turbo. Senere ringte jeg inn om bilen var ferdig. Nei fordi di hadde hatt problemer med en skrue di ikke fikk av pga di som hadde hatt den før hadde prøvd å bytte den selv å ødelagt skruen. Di fant også noen skrue lignende nprndi hadde tømt ut oljen? Dette kunne di heller ikke svare på hva var. Ringte i slutten av dagen. Da hadde di gjort jobben men bilen var forsatt ikke i orden. Di sa at turboen var fin. Men at det kunne være noe annet gale som gjør at den røyker sånn. Å fortalte meg di hadde feilsøkt men at di sleit med å finne ud va det var. Bilen har stått over helga da di skulle feilsøke mer på mandagen. Han skulle ringe det gjorde han ikke. Prøvde å ringe di 6 ganger. Ingen svar. Gikk innom å da sa di at det var turboen det var noe gale med turboen alikavell. Å at den jeg hadde levert inn også var ødelagt å at den røyka lika mye som før. Han sa han hadde hatt ein mekaniker til å se åå bilen. Å at han ventet på en som var er tekniske?Jeg spørte di om di hadde sit på oljelekasjen på siden av turboen nei det hadde di ikke sitt så mye på. Bilen har nå vært altså 2 heile dager på verksted å dette virker svært useriøst da di ikke en gang ringer meg å innformerer meg om noe. Di skulle ringe meg imorgen altså tirsdag! Hjelp hva gjør jeg nå? Blir bare dyrerenå dyrere. Di tilbytte meg foresten nye turbo får nesten 10.000 kr. Jeg har også vært i kontakt med han jeg kjøpte turboen av. Han mener jeg burde få et annet verksted til å se på den å at det virker som noe ugler i mosen. Jeg vett ikke hva jeg skal si til dem eller stå på som forbruker. Har ... (more)

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

1 answer

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2015-12-15 13:42:40 +0100

Hei Her er lovverket Martin Skaug Halsos i Forbrukerrådet forteller at det er viktig å klage så fort man oppdager en feil ved reparasjonen. - Man har to års reklamasjonsfrist på mindre jobber, og fem års reklamasjonsfrist på større jobber i henhold til håndverkerloven også, sier Skaug Halsos. - Den viktigste forskjellen er at man i håndverkertjenesteloven har krav på spesifisert regning og at håndverkeren må si fra om ekstraarbeid som er det viktigste, sier han. For det er nemlig ikke slik at bilverkstedet kan foreta store reparasjoner som ikke er avtalt uten å kontakte deg først. Så hvis du plutselig får en regning på flere titall tusen etter det som egentlig bare skulle være en enkel service, har verkstedet gjort noe ulovlig. - Du skal ha en mulighet til å velge om du vil ha reparasjonen utført, og hvis du ikke får den muligheten, kan du i utgangspunktet nekte å betale, sier Halsos. I utgangspunktet har ikke verkstedet lov til å holde igjen bilen din, men Halsos anbefaler likevel at man betaler regningen, og heller klager skriftlig samtidig. Han oppfordrer også alle som har en slik konflikt å ta kontakt med Forbrukerrådet.. håper dette var noe til hjelp

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Antall visninger