0

Problemer etter kjøp av bil

spurt 2015-12-14 21:14:30 +0100

Hei, Benny.

Jeg håper at du kan ta deg tid til og svare meg, til tross for alle de henvendelsene du får.

Først av alt vil jeg takke deg for at jeg har lært veldig mye av dine svar her inne. Jeg er innom flere ganger om dagen og leser på dine svar. Men allikevel er jeg litt rådvill midt oppe i min egen sak.

SAken er den at for ca 1 måned siden så kjøpte jeg meg en Mercedes-Benz E220 Stasjonsvogn. Det er en S212 fra 2010 med så vidt over 152.000km på telleren. Selv syntes jeg at jeg fikk til en fin avtale med bilbutikken som solgte den hvor jeg fikk med nye sommerdekk, nye vinterdekk og nylig utført 150.000km service i prisen på bilen. Samt at jeg fikk prutet litt.

Når jeg skulle hente bilen så ble jeg informert om at blindsonevarsleren ikke fungerte. Dette hadde de oppdaget samme dagen som jeg kom for og hente bilen, så derfor hadde de ikke fått utbedret det. Men de sa at det skulle de selvfølgelig gjøre. Når bilen ble kjørt ut av salgshallen, så oppdaget jeg at noen av diodene i baklampen på venstre side ikke fungerte, faktisk de fleste var mørke. Selger lovet med engang at de skulle bestille en ny lampe til meg, og få fikset det problemet. Og jeg tenkte for meg selv at slikt kan jo skje, de vil jo ordne opp.

I løpet av de to nærmeste dagene oppdager jeg litt andre ting også som ikke er som det skal. Viften på passasjersiden lager en pipelyd og er nesten til og bli gal av nå ca 1 måned etter. Tilkoblingen til iPod, USB etc i hanskerommet fungerer ikke. Det står bare unavailable i skjermen på bilen. Det er også en innfellingsfunksjon på sidespeilene på bilen. Inn fungerer det som det skal. Men side speilet på høyre side stopper ikke i possisjon på vei ut igjen, men fortsetter så langt at det er folk på fortauet som har glede av speilet, ikke jeg som er føreren av bilen. Alle disse tingene tok jeg opp med selger på mail, for jeg ville ha slike lovnader skriftelig. Jeg fikk raskt tilsvar at alle disse tingene skulle de fikse, og de skulle be verkestedet se på dette når de skulle ha bilen for og fikse blindsone varslingen og baklampen.

Det gikk 3 uker, og jeg hadde ikek hørt noen ting, så jeg purrer. Da får jeg beskjed om at de skal sjekke med verkstedet. DEt går to dager til og jeg purrer på nytt. Da er svaret at delene var ikek kommet, og jeg skulle høre noe når de ankom. Jeg har i ettertid forsøkt og sende mail til forhandleren og jeg har forsøkt og ringe. De svarer nå ikke på telefon eller mine henvendelser på mail.

Har du noen gode råd på hva jeg kan gjøre, og hva jeg burde gjøre nå? Jeg har brukt ganske mye penger på en bil, faktisk over 300.000 ... (more)

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

1 answer

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2015-12-17 16:08:34 +0100

Hei. Så vidt jeg kan se er det enda ikke en konflikt, men for å hindre en konflikt eller dokumentere om det skulle skjære seg, bør du notere alt av kontakt mellom deg og selger, helst få det skriftlig dokumentert, noe du jo selv peker på. For øvrig synes det å være snakk om feil som selgeren plikter å rette. At det kan ta noe tid å få tak i deler er velkjent, men få en dato for når bilen kan påregnes ferdig, det han ha betydning om det skulle bli urimelig lang ventetid. Hilsen KNAjuristen.

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Antall visninger