0

Renault Zoe med Zaptec Lader utsatt igjen.......

spurt 2015-10-14 16:27:51 +0200

Hei,

Kjøpte meg en splitter ny Renault Zoe i August og var lovet og får både bil og Zapteclader(fungerer på alle nett IT og TN) bilen skulle leveres i slutten av August men bla da alså levert i slutten av September p.g.a. programvare feil og bilen kunne ikke hurtiglade. Fikk også beskjd at Zaptec laderen var utsatt i 2-3 mnd det vil si Oktober/November, noe som jeg kunne leve med, bilen har teoretisk rekkevidde på 24mil og jeg dagpendler en strekning på 20 mil tur/retur. Det vil si at med 3 undersjøiske tuneller og 80 og 90 soner og a litt komfort klarer ikke bilen dette strekke uten lading på jobb, jeg har til nå ladet på Fortum ladestasjon ca 15 min fra min arbeidsplass for og komme meg hjem etter arbeidsdagen.

I dag 14.10 fikk jeg beskjed fra min forhandler at Zaptec laderen var igjen utsatt og nå 3 mnd frem til Februar.

Mitt spørsmål er som følger: Hvilke rettigheter har jeg her på klaging eventuelt at forhandler skaffer meg (hytteladeren) gul bøtte med trafo, som jeg kan låne fram til jeg får Zaptec laderen?

Håper på svar.

Mvh Oscar

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

1 answer

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2015-10-21 13:40:19 +0200

Hei. Jeg ser det slik at dette er en avtale om levering i august. Om ikke forhandleren kan levere, kan du sette en rimelig tilleggsfrist. Deretter har du anledning til å heve kjøpet, men det er vel kanskje ikke noen god veg å gå om ikke du kan få levert tilsvarende lader andre steder. Her bør i alle fall forhandleren ha en klar oppfordring om å avhjelpe mangelen ved å låne deg en erstatningslader. Han har en plikt til å begrense dine ulemper om han vil unngå erstatningskrav på grunn av avtalebrudd. Hilsen KNAjuristen.

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar