0

Nye bilers serviceintervaler.

spurt 2015-08-12 03:45:17 +0200

Hei! Er dagens kjøretøy og motorer så mye dårligere en hva vi hadde på 70 og 80 tallet, eller er det verstedene som skal flå folk for penger i tide og utide? Har eid ca 25 biler i årenes løp og tatt det meste av service og vedlikehold selv, da jeg selv er mekaniker. Problemet med mine nyere kjøretøy er at selv om de bruker syntetisk olje, skal kjøretøyet inn for olje og filterskift uavhengig av kjørelende, da det enten er 25oookm eller 1 år. Min siste bil er en 2011 mod MB S212 med 220 cdi motor og denne er nå kun kjørt 7000 siden siste service og skift av olje og filter. Har lest av bilens servicekoder og det foreligger ikke andre ting som skal utføres. Kan ikke få det inn i hodet at det skal være nødvendig med nytt oljeskift etter kun 7000 km, men de fastholder at det enten er 1 år eller 25000km.(Det som måtte komme først) En annen ting de fastholder er at garantien på bilen ikke vil gjelde om jeg ikke bruker leverandørens verksted. Så lenge jeg bruker et autorisert verksted for servicer kan jeg ikke se at dette er noe de kan forlange, og vil fortsette og bruke autoriserte verksteder jeg stoler på. Hva mener dere?

Mvh.

PMN.

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

1 answer

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2015-08-12 15:10:38 +0200

Heisann! Jepp - det er nok slik. Enten ved X-antall kjøre km. eller 1 gang i året. Det som kommer først. Legger ved en link til et annet tilsvarende spørsmål som jeg svarte på for en liten stund siden:

http://www.tv2.no/a/7128493

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar