Mazda cx 5 etter noen år. Og et par andre ting..

spurt 2015-05-22 19:08:23 +0100

Hei.

Jeg har nå en Volvo V50 1.6l diesel fra 2006. Denne har vært mye på verksted. Har byttet deler for sikkert 50 000, - på de fem årene jeg har hatt den. Nå sist en regning på 16000 for turboen som røk.
Disse problemene startet så snart bilen rundet 100 000 km. (nå 121 000). Jeg har prøvekjørt en Mazda cx 5 diesel. Veldig fornøyd. Men det jeg lurer på er hvordan vil denne bli etter 100 000 km? Er det vanlig at ting begynner å ryke på løpende bånd etter 100 000 km? Er det slik at man bør styre unna første modellen i en klasse? Er det mye større sannsynlighet for problemer med en CX-5 fra 2012 enn en fra 2014? Er det best å bytte inn bilen før den har gått 100 000 km?

Et par andre ting:

Hvordan er bensin automat vs diesel automat? Er bensinen mye tregere? Hva koster partikkelfilter-skifte og når må det gjøres? Har CX-5 registerrem og når må denne byttes?

Jeg var i utgangspunktet interessert i å bytte inn min bil, men når Biltrend Tromsø ville gi meg 30 000 for min bil fordi de fant "feil" for 30 000 tror jeg at jeg lar være. Disse feilene var blant annet dieseldyser som måtte rengjøres og i verste fall byttes. Feilene var skrevet ned for hånd på en papirblokk som selgeren hadde liggende fremme. Ingen dokumentasjon der altså. Merkelig nok sa salgstesten til NAF at jeg kun må bytte bremseskiver fremme. Til 3000 kr. Altså en forskjell på 27000 kr. Noen kommentarer?

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett