0

Jeg har alltid blitt fortalt at å kjøpe ny bil er som å hive penger ut av vinduet, at bilen taper 20.000,- bare den ruller ut av butikken osv. mitt sp

spurt 2011-09-24 01:54:37 +0100

Hei Benny!

Jeg har alltid blitt fortalt at å kjøpe ny bil er som å hive penger ut av vinduet, at bilen taper 20.000,- bare den ruller ut av butikken osv.

Mitt spørsmål er da, hvis man kjøper en utgående modell i mitt tilfelle en 3-serie med masse kampanjer og samtidig pruter ned 5% vinterdekk og serviceavtale, vil det da likevel være ugunstig å kjøpe ny bil?

Dersom man kjøper nesten nyere bruktbil vil det være høy reg.avgift! Alternativet er import, men dette krever både planlegging, ekstra arbeid og man får ikke 5 års reklamasjonstid...

Dersom man regner med å eie en bil i 6 års tid, finnes det noe regnestykke på hva som er mest økonomisk!

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

2 answers

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2011-09-24 22:17:00 +0100

20.000,- er jo en altfor presis sum... summen vil jo variere alt etter som man kjøper en bil til 200.000 eller en million. Men ja, bilen taper seg selvfølgelig i verdi når den ikke er ny lengre, samt at omregistrering av en nesten ny bil er relativt svinedyrt, så det bidrar ytterligere til prisfall. Hvorfor kjøpe en bruktbil med 20000,- i avslag, når omregistring koster 20000,-? Like greit å kjøpe en ny bil da, uten regavgift... ergo vil en nesten ny bil måtte bli enda rimeligere for å få folk til å kjøpe den.

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2011-09-24 23:06:17 +0100

Hos bilforhandlerne regner man (som en tommelfingerregel) med at bilen taper seg 20% første året, og deretter 15% per år.

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Spørsmålsverktøy

1 følger

Statistikk

Spurt: 2011-09-24 01:54:37 +0100

Sett: 77 ganger

Sist oppdatert: Sep 24 '11