0

G20 6.2 Diesel - starter ikke

spurt 2015-04-16 18:28:21 +0100

Hei! Vi er en gjeng som har investert i en Chevy Beauville 6.2D som russebil. Fikk bilen EU-godkjent på MECA verksted på mandag (13.04.15) og har ikke hatt noen store problem med bilen før i dag (16.04.15). Til å begynne med starta bilen fint, og gikk som normalt. Etter et kort 5-minutters stopp der alt i bilen var av, utenom anlegg, som er kobla på et eget batteri, nekta bilen å starte. Det er strøm på hovedbatteriet, og alt elektriske i bilen virker. Den kinner ikke som normalt, kommer bare en slags skjærende lyd. Vi har mistanker om at det er ledning til glødelugger, eller evt. glødepluggene i seg selv som ikke fungerer som normalt. Noen andre mente det var starteren som var gåen, evt. som hadde kilt seg. Hva tror du? Vi setter svært stor pris på svar så fort som mulig!

Mvh Henrik Aarnes Kleppe

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

1 answer

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2015-04-17 15:58:11 +0100

Heisann!

Kjedelig sak dette. Men jeg har helt klart en mening om hva som kan være feil her. Det har nok ingenting med gløding og glødeplugger å gjøre. Slik du forklarer det så er det enten starteren - eller tannkransen på svinghjulet.

Det siste er det mest omfattende, men dessverre ikke direkte uvanlig. Her må nemlig enten motor eller girkasse ut for å komme for å få byttet denne. Dessverre.

Jeg har allikevel mest tro på - inntil det motsatte er bevist - at det kanskje er starteren som er problemet her. Det aller første som bør sjekkes er at det ikke er noe spenningsfall her. Den sitter jo litt knotete til, men sjekk at alle ledninger og kontakter her. Mål også spenningen.

Er dette i orden kan det være treghet i selve starteren. Det som faktisk kan hjelpe er å gi den et skikkelig rapp - eller tre, med en hammer...

Om dette heller ikke hjelper så demonter den for kontroll. Se samtidig etter hvordan tennene på tannhjulet på denne og på startkransen ser ut.

Er disse slitte - så har man faktisk et lite problem. Man vi tar ikke problemene på forskudd - gjør vi vel?

Ser disse bra ut - som vi satser på - så er det nok innslaget på starteren som er gåent. Det går selvfølgelig an å demontere denne. Rengjøre se over, smøre opp, passe på at alt går som det skal, men slik er det liksom ingen som driver med lengre. Nå kjøpes det stort sett nytt.

En ny starter til denne bilen koster heldigvis ingen stor formue.

Vi håper på det beste og jeg ønsker dere lykke til både med bil og russefeiring.

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar