Benny, og tusen takk for at du deler av din kunnskap om bil og bilrelaterte ting med oss vanlig "dødlige" hehevel, jeg har et spørsmål som jeg håper

spurt 2014-08-04 01:01:40 +0100

hei Benny, og tusen takk for at du deler av din kunnskap om bil og bilrelaterte ting med oss vanlig "dødlige" hehe Vel, jeg har et spørsmål som jeg håper du kanskje kan hjelpe med. Det gjelder ikke direkte bilteknisk men kanskje heller godkjenninger... Jeg ( og mange med meg) som kjører spes amcar, og følgelig er solide bidragsytere på petroliumsfronten hva forbruk gjelder ønsker å konvertere motorene til LPG ( propan) drift. I dag har jo disse anlegga blitt såpass bra og har skikkelig oljesmøring, så det er ganske langt mellom hver svidde topp og ventil.... ( noen tilfeller er det nok9 Jeg kjenner mange snå som har de siste generasjonene anlegg, spes fra Princen og BRC, og disse funker bra. MEN: det koster jo en liten bruktbil å få dette gjort i Norge. Ca 40 lapper for en V8er. Så til spørsmålet ( endelig hehe) Hvorfor er det umulig, så og si i allefall, å få godkjent anlegg som er HELT> identisk, kommer fra samme levenrandør, gjørt helt likt, men da i f.eks Polen???
Der koster da pr idag 12000kr, for et anlegg til min Tahoe, med "smultringtank" på 90 l under bilen ( der res.hjulet skal være) Hva må til for å få slike anlegg godkjent i Norge?? Jeg kjenner til en kar som jobber i Norge på et slikt gassfirma, MEn han jobber også i hjemlandet sitt da han er hjemme... Han fortalte at det firmaet han jobber hos i hjemlandet er godkjnet for så og si hele Europa, men selvfølgelig ikke Norge hehe. Han fortalte at han gjør eksagt samme jobben i Norge som i hjemlandet sitt. Han kan ta med min bil på en torsdag og lev på mandag ferdig konvertert for 12000 kr! altså ca 30000under prisen i Norge men U>TEN godkjenninger. Har du / dere svar på hvorfor det er slik ???? ' Tusen takk for verdens beste bilsider og program!! Mvh alex, fr.stad.

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett