Hvorfor lar publikum/bilkjøpere seg lure?

spurt 2014-03-15 01:09:53 +0100

Hvorfor lar publikum/bilkjøpere seg lure??

Min sak er: Hvorfor er 4 x 4 så populært i Norge?

Jeg er ikke sikker på alderen til Benny, men tror at han kanskje er så gammel at han har relevante erfaringer, (personlig kjørt og erfart kvalitetene til forskjellige bilmodeller gjennom siste 40 års bil-motorhistorie i Norge.) og kanskje også har kvaliteter som ingeniør/tekniker som vil innebære at han er kjent med teori / teknikk, fysiske lover, virkemåte, ulemper, fordeler, /produksjonsmåte, som har betydning for produksjon og virkemåte for biler/kjøretøy generelt.

Finnes det fordeler med 4 x 4 drift på personbil utenfor landbruksdrift, skogsdrift, anleggg, brøyte- tungtransport eller annen idustriell virksomhet?

Jeg stiller spørsmålet utfra egen erfaring gjennom 50 år med motorkjøretøy, (alle typer) /utdannelse / kjøreteknisk utdannelse / fart-, bremse-, sving-, g-kreaft, teknisk konstruksjon chassis, toe-in, camber.,caster., negativ-postiv kingboltinstilling, (populært medieinnspill for sikrere biler ved bremsing for 20 år siden) bremsereduksjon, som tilsier at bremseanlegget har en reduksjonsventil som ikke tillater at bakhjulene blir blokkert før forhjulene, (mulighet til å håndtere en skrens) Kjent teori fra bilens barndom.

Er også inneforstått med hva elektronikken betyr for mulighetene for at "vanlige bilførere" opplever at det er fordeler med 4 x 4. Men de blir lurt,,. importør / forhandlere / kjøreskoler,? Er det tema ved kjøreopplæring? Blir de fortalt at eneste fordel 4 x 4 framfor 2 -hjulsdrivne biler er at de kan aksellere fortere en tohjulsdrevne, ellers at er de identiske i alle situasjoner. (med unntak i FRAMKOMMELIHET I LAVE HASTIGHETER)

Har stilt spørsmålene i den formening om at Benny er "guru'en og er nyskjerrig på svar. Blir ikke skuffet om dette ikke passer i spalten,

mvh

Arne Andersen

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett