0

Har en bmw 318 (1999) modell som bruker en del kjølevæske. byttet radiator og ekspansjonstank i høst. bilen mister fortsatt kjølevæske men verkstede

spurt 2010-11-30 13:28:08 +0200

Hei, Har en BMW 318 (1999) modell som bruker en del kjølevæske. Byttet radiator og ekspansjonstank i høst. Bilen mister fortsatt kjølevæske men verkstedet kan ikke finne noen lekkasjer, trykktest sier at systemet er tett. Det må da være grenser for hvor mye luft det kan finnes etter så lang tid? Leverte bilen på annet verksted da verksted 1 ikke utfører toppakningsbytte. Verksted 2 , tro det eller ei, er ikke så keen på å plukke fra hverandre topplokket ettersom de ikke finner tegn til at det kommer kjølevæske inn i motoren. De sier de har sett etter synlige lekkasjer samt sjekket eksos, olje og vannet. Det skal ikke være spor av blanding av de ulike fludium. Bilen står i garasje og med tanke på så mye som er etterfylt skulle det være temmelig synlig på garasjegulvet om det bare renner ut. Hvor i alle dager kan kjølevæsken bli av? Er selv ikke så keen på å måtte betale 10.000 for bare å konstatere at toppakningen er tett. Har du noen tips?

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

2 answers

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2010-12-07 20:42:24 +0200

Kan være vannpumpen som lekker,hel vanlig på disse.Hadde selv en z3 1.8 med samme problem ,var tett ved trykktest,men vannpumpen lakk likevel.

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2010-12-08 19:01:55 +0200

En lekk vannpumpe sier du? Ville ikke det gi seg utslag i tydelig væske ansamling under bilen når den står stille?

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Spørsmålsverktøy

1 følger

Statistikk

Spurt: 2010-11-30 13:28:08 +0200

Sett: 231 ganger

Sist oppdatert: Dec 08 '10