Lurer på hva vi som kunder kan forvente at skal bli dekket på garantien når noe går galt på bilen.jobbet før med å reparere forbrukerelektronikk og da

spurt 2014-01-04 21:13:16 +0200

Lurer på hva vi som kunder kan forvente at skal bli dekket på garantien når noe går galt på bilen. Jobbet før med å reparere forbrukerelektronikk og da var det aldri snakk om at visse deler var "slitedeler" eller lignede. Så lenge produktet ikke var fuktskadet eller knust så ble produktene fikset på enten garanti eller reklamasjon uten at kunden måtte gå til media eller grine seg til det..

Når det gjelder bil så føler jeg at forhandler/verksted alltid bruker den unnskyldningen med at dette er en "slitedel" og vi må betale for å få dette fikset. Greit nok hvis man krangler nok med seg selv så kan man komme til at alle deler er en "slitedel", men føler at noe kvalitet må man forvente når man kjøper enten nye eller biler som er som nye. Eller er jeg helt på jordet når jeg føler meg litt lurt? Et fint eksempel er at på slutten av nitti-tallet så kjøpte vi en helt flunkende ny bil og de neste 5 årene ble det skiftet 4 eksosanlegg på bilen pga rusthull og bilen var ikke kjørt 40.000km engang.

Tiden er kommet for å skifte ut bilen igjen og ser at de fleste merker nå har mellom 5 og 7 års garanti. Men hva er denne garantien egentlig verd? Hva synes du bør bli dekket og ikke dekket? Takk

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett