0

Har nylig kjøpt meg drømmebilen - en bmw 318 e46. fantastisk bil! men jeg har et spørsmål om antispinn som faktisk fungerer bedre enn forventet..det j

spurt 2010-02-05 13:25:20 +0100

Hei!Har nylig kjøpt meg drømmebilen - en bmw 318 e46. Fantastisk bil! Men jeg har et spørsmål om antispinn som faktisk fungerer bedre enn forventet..Det jeg har "oppdaget" er at den fungerer som antiskrens også, altså bilen sladder så å si ikke når systemet er på. Men hvorfor heter BMWs antiskren DSC da? Bilen er 99modell, den har bare ASC+T og "T" står jo for traction, så hva er da forskjellen mellom disse 2 systemene?Setter stor pris på svar :)

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

1 answer

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2010-11-10 20:45:38 +0100

Det er stor forskjell mellom ASC+T og DSC! For å gjøre det enklest og kortest: DSC er én generasjon nyere og kalkulerer etter mange flere faktorer, bl.a.: Rattutslag. Gasspådrag. Bilens hastighet. Bilens retning (i forh. til rattutslag). Evt. bremse. Evt. hjulsplipp. Osv.

Ved hjelp av denne informasjonen, kan DSC endre gasspådrag og brems på hvert enkelt hjul for å motvirke en skrens.

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Spørsmålsverktøy

1 følger

Statistikk

Spurt: 2010-02-05 13:25:20 +0100

Sett: 158 ganger

Sist oppdatert: Nov 10 '10

Antall visninger