0

Først vil jeg bare takke for den utrolig gode jobben dere gjør. dere skriver utrolig mye bra og nyttig, samtidig som det er veldig underholdene, stå

spurt 2012-04-13 12:05:07 +0100

Hei! først vil jeg bare takke for den utrolig gode jobben dere gjør. Dere skriver utrolig mye bra og nyttig, samtidig som det er veldig underholdene, stå på!

Jeg kjøpte for et par månder siden en mercedes e-klasse avantgarde 230,automat, bensin, sedan, 98 mod. bilen står å venter på at jeg skal få lappen. bilen har gått 218 000 km og jeg ga 40 tusen for den. Den har mindre rust en andre 98 modeller jeg har sammenlignet med. Den føles trygg og virker som den er i god stand. Høres dette ut som et bra kjøp?

Et par uker etter jeg kjøpte den la jeg merke til at innsiden på bakhjulene var ekstra mye slitt. selve kanten på insiden av dekket er slitt kraftig ned og er helt avrundet. Jeg har ikke sett noe slikt før og lurer litt på hva som er årsaken til å bakdekkene sliten slik.

nå husker jeg ikke nøyaktig dekkdimensjon men de er 17 tommer og bredere enn normalt. (ca 255/15/17) når bilen kjøres på kurvete veier så blir den dradd litt hit og dit pga. brede dekk. kan det være derfor dekkene slites som de gjør? Jeg tror også bilen kan være senket da den virker mye lavere enn andre e-klasser. selvom forrige eier påsto den ikke var det. men den er bruktimportert fra tyskland da bilen var to år gammel. det kan jo ha skjedd mens den var i tyskland. Uansett, kan det være gjort en dårlig senkejobb? eller er det bare de norske veiene? kan dette være alvorlig? burde jeg få det sjekket?

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

4 answers

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2012-04-16 12:32:28 +0100

KAN OGSÅ LEGGE TIL AT BILEN BLE EU-GODKJENT RETT FØR JEG KJØPTE DEN! Det eneste som ble byttet var et av bremserørene. Alt det jeg nå har spurt om var ikke noe tema på mangellappen. ikke noe av det ble nevnt. ikke slitasjen på dekkene en gang.

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2012-04-16 11:42:14 +0100

takk for svar. fjørene er ganske harde. så jeg vil tro det er senket fjører. min bror har en samme type bare at kosserie er w124, 92 mod. min er w210. altså samme bil egentlig. bare gamlere. den er høyere og mye mykere. så mistenker sterkt at det står senkefjører på den.

også en annen ting ved vinterføre etter brøytebilen har vært på veien et par ganger blir det somregel veldig homplete. da lager fjørene eller en eller anna slitedel sånne \"klakke\" lyder når det er homplete. er nok bare noen små demperforinger elns. min far som kjører en toyota avensis hadde samme problemet og da var det bare snakk om en liten gummikloss.

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2012-04-13 18:37:03 +0100

Ser bilen lavere ut enn andre E klasser, men tidligere eier sier den ikke er senket og den sliter hjulene skjevt. Da skal jeg anbefale deg å bytte ut noen slitne fjærer!! Er nok dette som er roten til alt vondt!!

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2012-04-13 13:42:14 +0100

Ta en 4-hjulskontroll av bilen. MB er kjent for skjeivslitasje på dekk. Ømfindtlig understell hvis du dulter borti fortauskanter o.l. Mest sannsynlig har hjulene stått foran tidligere, og blitt flyttet bak pga slitasjen. Du må ta og sjekke innpresset på felgene dine, er de ulikt de originale, kan bilen din gå som ei ku, spesielt med slitne dekk. Er bilen senket, ville jeg vurdert å få den opp i original høyde igjen. Bilen vil bli bedre å kjøre, og mindre slitasje.

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Antall visninger