0

Dette er kanskje et vanskelig spørsmål, men jeg lurer på hvor mye fortjeneste norske importører/forhandlere har på ekstrautstyret på nye biler. er så

spurt 2011-12-14 12:52:17 +0200

Hei! Dette er kanskje et vanskelig spørsmål, men jeg lurer på hvor mye fortjeneste norske importører/forhandlere har på ekstrautstyret på nye biler. Er så lei av å høre at selgerne sier at de faktisk ikke tjener så mye på å selge nye biler som mange skulle tro. Dette sier de gjerne mens de sitter i et glasskontor, i et helt nytt kjempeglassbygg, som har fullbelysning 24/7 - 365 dager i året. Spesielt Audi, BMW og Mercedes jeg tenker på..
Er selv BMW fan. Digger å bygge en bil på www.bmw.no, men så sinnsykt dyre de bilene blir når du skal ha det utstyret som gjør bilene verdt å kjøpe. Umulig å være fornøyd med utsyret på 5-serien om man ikke legger minst 200.000 i utstyr, gjerne 300.000 for å være helt fornøyd. Å her misternker jeg at det ligger MYE fortjeneste. Dette har jeg da bare hørt i en tilfeldig sammenheng, men er det slik at ekstrautsyret ofte blir priset i %, ut i fra hva bilen koster å kjøpe ny i det aktuelle landet. Hvis dette er tilfelle blir vi egentlig rundlurt!!!

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

4 answers

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2011-12-14 16:30:58 +0200

100000 per bil,vanlige biler

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2011-12-14 16:30:58 +0200

100000 per bil,vanlige biler

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2011-12-14 17:32:12 +0200

Skjønner ikke helt hva du etterspør, men som regel er det samme fortjeneste på ekstrautstyret som på selve bilen, hvis du ser bort fra norsk montert utstyr. De har f.eks svært gode priser på dekk og felger her hjemme. Som regel, hvis du bruker MB, Audi eller BMW som eksempel, så er prisen på ekstrautstyr i Tyskland og Norge omtrent det samme, hvis du legger til norsk momsen og ser bort fra hva ekstrautstyret veier samt justerer for euro - kursen.

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2011-12-15 14:22:54 +0200

de har nok litt rett i at de ikke tjener så voldsomt mye på selve bilen. Det er ekstrautstyret de (og/eller importørene) har mye avanse på, i forhold til andre land.

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar