0

Jeg har en svoger fra øst-europa som påstår at du sliter mindre på bilen/bruker mindre drivstoff hvis du setter girkassa i fri i nedoverbakker og på r

spurt 2011-09-02 12:43:09 +0100

Jeg har en svoger fra Øst-Europa som påstår at du sliter mindre på bilen/bruker mindre drivstoff hvis du setter girkassa i fri i nedoverbakker og på rette strekk (inn mot kryss, ved kø osv). Jeg er derimot ikke så sikker på om noe av dette stemmer. Dessuten sitter jeg å irriterer meg over det når jeg sitter på, kjøringen blir ikke akkuratt mer behagelig av å ta bilen inn og ut av fri hele tiden.

Hva sier fasiten?

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

3 answers

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2012-04-17 16:48:01 +0100

Det kan stemme hvis du har forgassermotor, men på insprøytningsmotorer (som \"alle\" biler etter 1989 har)kuttes som regel all bensintilførsel ved bremsing, slik at bilen faktisk vil bruke mindre bensin enn ved å gå på tomgang.

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2012-08-16 22:40:24 +0100

Takker for svar!

Hva med slitasje på clutch/girkasse osv?

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2012-08-17 01:47:39 +0100

Mindre rykk, napp og giringer gir mindre slitasje. En clutsj slites når den slurer, ikke når den er i inngrep.

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Antall visninger