0

Jeg er da 17 og ett halvt :) å ser på "førstegangs" bil omdagen, å jeg har da falt pladask for bmw 5 serie e39, jeg er fullstendig klar over att det

spurt 2011-12-21 23:11:11 +0100

Hei Benny! Jeg er da 17 og ett halvt :) å ser på "førstegangs" bil omdagen, å jeg har da falt pladask for Bmw 5 serie E39, jeg er fullstendig klar over att detta er en uøkonomisk 18 års bil, men jeg er litt over gjennomsnittet bil intresert så har ikke tenkt til å kjøre rundt i en 1986 toyota corolla :) det jeg ser etter er en litt stor behagelig bil med litt motor å automat ( ja du leste riktig) hehe, men jeg har ikke vert no serlig borti bmw før å defor lurer jeg på ett par ting, noe spesielt jeg må være på utkikk etter når jeg skal kjøpe? hva er høy å lav km stand på disse bilene? slitedeler som ryker? rust? kan skru litt skjøl å har endel kamerater innen bilmekaniker faget så bytting av slitedeler skulle vel gå relatift greit, budskjettet mitt er på mellom 60-70 tusen. Takker for svar på forhond å ønsker deg en riktig god jul ;) hilsen Aleksander Aas

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

1 answer

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2012-02-06 10:48:40 +0100

Hei Aleksander!

Først og fremst vil eg snakke varmt om denne bilen! BMW E39 er ein nydelig bil, og som ungdomsbil er den kanskje i dyreste laget, men der igjen, du får lange blikk om du kjem i ein fin E39 :)

Skal du velge automatkasse, vil eg tipse om 523 eller større, fordi dette er ein stor og tung ( ! ) bil som må ha litt kraft. Det er ein grunn til at 520 er minste motoren i denne klassa, og etter min meining er denne motoren for liten. 523 er den mest økonomiske motoren kontra 525 og 520 !

Ting du burde være på utkikk etter er understellet på bilen, og kanalane. Rust på bakluke og under dørene. Rust rundt tanklokk og ta en ekstra god kik i motor rommet etter eventuelle lekasjer eller varmeskader ( kan oppstå ), om bilen har gått over 200 000 km kan det være lurt og skjekke radiator, slangeklemmer, slanger generelt, målere, dempere, hjul lager, og kanskje nokren foringar og pakningar rundt om på bilen.

Dei fleste BMW entusiastar og ellers dei som snakkar varmt om BMW kan fortelle at desse bilane lett rullar 300 000 km uten problem, sjølv meiner eg at du burde leite etter en som er gått under 220 000 km om du ønsker å ha bilen ei stund, og få noko igjen for den seinare. Desverre er BMW E39 bilar som er vanskelige å selge for en god penge, sjølv om dei er i god stand på grunn av alderen, og at det som regel er \"Ungdomsbilar\".

Å ha nokon i familen eller venneflokken som har peiling på bil han være en god ressurs å ta med når du skal sjå på bil! Lykke til med valget! Du får en fin E39 for 60-70 tusen ! Uten tvil!

Helsing Håkon!

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Spørsmålsverktøy

1 følger

Statistikk

Spurt: 2011-12-21 23:11:11 +0100

Sett: 92 ganger

Sist oppdatert: Feb 06 '12

Antall visninger