0

Fikk nettopp vite at det var antydninger til hc i kjølesystemet i min e34 520it. dette kommer vel mest sansynlig vis av at toppakningen ikke lengre e

spurt 2010-10-28 01:49:27 +0100

Hei Benny! Fikk nettopp vite at det var antydninger til HC i kjølesystemet i min E34 520it. Dette kommer vel mest sansynlig vis av at toppakningen ikke lengre er så god som den burde være. Vet at deffekt toppakning kan forersake annet trøbbel, og at man må i gang med sliping osv. Må ærlig inrømme at bilen er blitt kjørt litt etter at jeg fikk rede på dette da jeg ikke med en gang viste hva "antydninger til Hc i kjølesystemet" var. Men motoren har aldrig blitt kokt, utenom for et par uker siden da vannpumpa tok kvelden. Men har dette noe og si på toppakninga nå? Har heller ikke noe problem med å starte bilen. Har hørt at det kan bli litt tregt hvis det har skjed noe skikkelig gale nede i der pga. toppakninga, og at de da må i gang med sliping og rep. av andre forekomende skader. Dette leste jeg en plass at det ble betalt 10000-15000 for å fikse ved et verksted, er dette tilfellet må jeg ut med aksjer osv. for å dekke dette, da jeg bare er en simpel student, noe som ikke frister særlig. Mitt spørsmål er da om du tror det kan ha skjed noe mer med motor, og om det er noe jeg selv kan fikse hvis det kun er toppakninga? Har skudd litt før, og er noe jeg liker. Har forøvrig gått til innkjøp av "Haynes Repair

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

1 answer

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2010-11-05 11:10:45 +0100

Hvis du har antydning til HC i kjølesystemet betyr det at det er lekkasje mellom sylinderen og kjølesystemet. Da får du avgass i kjølevæska når motoren går, samtidig som det kan komme kjølevæske inn i sylindrene når motoren står. Vann i sylindrene er jo ikke akkurat noe pluss kan du si,... Dette er noe som bør fikses relativt raskt. Om du kjører et par uker med det skal ikke det være noe problem, men ikke sats på å fullføre studiene før du fikser det... Hvis du bytter toppakningen nå, før det får skjedd for mye galt og toppen ser glatt og fin slipper du antagelig å planslipe toppen. 520 har vel Kamkjede, så å time opp denne kan være litt krevende.
Jeg foreslår at du tar deg en titt i Haynes og ser hvordan det står beskrevet at man skal bytte toppakning, så gjør du deg opp en mening om du klarer det eller ikke.

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Spørsmålsverktøy

1 følger

Statistikk

Spurt: 2010-10-28 01:49:27 +0100

Sett: 339 ganger

Sist oppdatert: Nov 05 '10

Antall visninger