0

Jeg vurderer å kjøpe meg en bmw 525 eller 520 diesel sedan (fra 04 mod). jeg har pristak på 320 000,- men ønsker mye utstyr (navi proff, skinn, diesel

spurt 2010-02-09 13:31:07 +0100

Hei Benny,Jeg vurderer å kjøpe meg en BMW 525 eller 520 diesel Sedan (fra 04 mod). Jeg har pristak på 320 000,- men ønsker mye utstyr (Navi proff, skinn, diesel, automat etc). Jeg ser at eneste muligheten for å oppnå dette er at jeg kjøper en som er gått ca. 100.000 km. Så lurer jeg på om det er mange store servicer som da må tas, eller om man suksessivt tar de tingene som kommer etter hvert? Ønsker ikke å bli sittende med en bil som blir veldig dyr i service- og reparasjonskostnader! Takk for svar,Mvh Johan

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

3 answers

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2011-12-07 12:10:54 +0100

Fin bil, men du må sette av en betydelig sum til service og verkstedsutgifter. Dyre biler å holde på veien. Se spesielt opp for tysk-importerte biler. Ofte fusk med km.stand.

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2011-12-08 06:32:34 +0100

Hei.

Jeg er faktisk en smule uenig med den forrige kommentaren. Tror en del statistikker kan bekrefte at BMW 5-serien ikke er spesielt utsatt. Det som er positivt med BMW`s motorer er at de har registerkjede isteden for registerreim som som oftest må skiftes ved ca 120000 km eller 8-10 år. Det er en utgiftspost som ofte løper opp i mer enn 10.000 kroner og den slipper du jo i dette tilfellet.

Serviceintervallene til BMW er også variable etter kjørestil og forhold og indikeres på en serviceindikator på dashbordet. Jeg vil påstå at et serviceintervall er ca 25000 km, eller hvert annet år som BMW krever. Det er mange merker som krever årlig service=dyrere bilhold (mener Mercedes er en av de som krever dette). Annen hver service heter inspektion 1 og inspektion 2. Inspektion 2 er mer omfattende enn inspektion 1. Den beste garanti du kan få mot store verkstedsregninger er en god servicehistorie. Pass også på at bilen du skal til å kjøpe har langt til neste service eller viss det er like før ny service at dette forhandles med i prisen slik at du har forvisset deg om at bilen per dato er fresh.

100.000 kilometer må vel sies å være ok på en 7 år gammel bil? Det er ca 15.000 km i året. Denne type bil skal være beregnet på langt flere km per år, og tror i alle fall servicehistorie er mere viktig enn kilometerstanden i dette tilfelle.

Personlig vil jeg anbefale deg å se etter en bil med sport- eller komfort-seter. De er mye bedre enn orginalsetene. Generelt vil jeg påstå at desto større motor, desto større sjangs er det du finner det utstyret du nevner. Og desto bedre generelt utstyr, desto større sjangs er bilen utstyrt også med sport eller komfortseter. Komfortsetene er alltid elektrisk justerbar.

Å kjøpe fra forhandler betyr jo at man får en garanti.

Denne er fra privat hånd med M-pakke (sportseter og ratt, M-felger og aerodynamikkpakke): http://www.finn.no/finn/car/used/obje...

http://www.finn.no/finn/car/used/view...

Etter min mening bør det kunne prutes en del på denne, fin bil med masse utstyr og servicehistorie. 530d som betyr flere hk, men ca samme forbruk som 525d: http://www.finn.no/finn/car/used/obje...

Fra BMW forhandler, 2007 modell: http://www.finn.no/finn/car/used/obje...

Lykke til med å finne en fin bil!

Hilsen Espen

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2011-12-08 06:50:36 +0100

Ops.

Tror jeg skal sjekke datoen på innlegget først neste gang....

Du har vel trolig kjøpt deg bil for lengst...

Hilsen Espen

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Spørsmålsverktøy

1 følger

Statistikk

Spurt: 2010-02-09 13:31:07 +0100

Sett: 583 ganger

Sist oppdatert: Dec 08 '11