0

Har kjøpt en carisma gdi 2001, 115' km. motoren soter og tikker - og jeg forstår at dette er et velkjent problem med gdi-motorene. en måneds tid med k

spurt 2010-09-15 21:38:43 +0100

Har kjøpt en Carisma GDI 2001, 115' km. Motoren soter og tikker - og jeg forstår at dette er et velkjent problem med GDI-motorene. En måneds tid med kjøring og daglig utblåsing til 6500 omdr/min i 2. gir, har ikke redusert tikkingen nevneverdig. Jeg har tre spørsmål: 1) Dersom jeg skifter veltilløfterne, hvor langt kan jeg regne med i km før tikkingen opstår på nytt? 2) Sotingen i motoren har trolig sammensatte årsaker. Ett tiltak kan være å stenge returkanalen (rør/slange) fra eksosen til innsuget (skal sikre skikkelig forbrennning av gasser/partikler). Hva er konsekvensene mtp. soting? 3) Tips til andre tiltak?

Morten

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

1 answer

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2010-09-29 14:22:02 +0100

Hei Morten. Dette er mine meninger om dine spørsmål: 1. Minst 100 000 km til. 2. Oljedamp inn i motoren er for å skåne miljøet, men det har en negativ virkning på forbrenningen / soting. I alle fall når motoren blir noe slitt. 3. Har mange ganger vert borti at ny olje kan redusere / fjerne tikking fra ventilløftere. Det samme med nok olje så klart.

Det finnes jo en del "lurium-produkter" å få kjøpt som skal kunne avhjelpe dette. Mine erfaringer er at dette av og til hjelper noe...

Lykke til.

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Antall visninger