Dette er vel egentlig et todelt spørsmål: har en 1997 mitusbishi l300 2,5 td 4wd. har i tillegg kjørt en og annen hiace i sommerjobb som postbud mens
Dette er vel egentlig et todelt spørsmål: har en 1997 Mitusbishi L300 2,5 TD 4wd. Har i tillegg kjørt en og annen Hiace i sommerjobb som postbud mens jeg studerte og er derfor svært forundret over at det er Hiace som er, hva skal man si, desidert mest solgt av disse to. L300 fremstår som en langt bedre bil å kjøre, lettere på rattet, langt sprekere enn Hiacen (husker med gru en Hiace med 3 trinns autokasse), stivere og ikke minst større potensial for å kjøre utenfor vei. Størrelsesmessig Og sikkerhetsmessig (fraværende) er de vel omtrent like. Tror heller ikke at det var noen prisforskjell å snakke om. Ser man på finn ligger det gjerne rundt 20 L300 mellom 1983 og 2001 (som var siste modellår i Norge, i Afrika får man den fremdeles) mens det ligger 171 Hiacer ute for samme periode. Finnes det noen fornuftig forklaring på at det er så få L300 i ft. Hiace?
Det andre spørsmålet er om det er en enkel måte å justere opp HK på L300 (det vel ikke noe hjerne på denne, jeg har i hvert fall ikke funnet noen), originalt er de levert med 87 hk, Pajero har vel omtrent samme motor med 105 hk, og er det tilrådelig å forsøke dette når motor snart runder 340 000, dog med forholdsvis nytt topplokk?