0

Jeg kjøpte nylig en nissan qashqui 2008 modell som hadde gått 44.000 km. etter 1000 kjørte km ryker toppakningen på bilen. nybil garantien gikk ut i

spurt 2013-08-22 19:31:23 +0100

Hei! Jeg kjøpte nylig en Nissan Qashqui 2008 modell som hadde gått 44.000 km. Etter 1000 kjørte km ryker Toppakningen på bilen. Nybil Garantien gikk ut i mars i år. Er dette noe som skal skje så tidlig på en slik bil? Ser at du skryter av Nissan og gode motorer, men det hjelper lite at Nissan bare svarer at dette ikke er vanlig at skjer. Servicerute er fulgt. Tips om hvordan jeg kan forholde meg i forhold til Nissan?

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

1 answer

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2014-01-01 15:40:56 +0100

Ser dette er et gammelt innlegg, men svarer likevel.

I tillegg til garantien på 3 år, har man 5års reklamasjonsrett i følge kjøpsloven her i Norge.

Om man kan påvise som i dette tilfellet....at man kan forvente at toppakningen her burde holde lenger enn dette, så kan man forlange dette dekket av reklamasjonsretten.

Bilbutikkene er nok vanskligere å få til å gå med på dekkning av reklamasjon, fordi da er det plutselig butikken som må dekke kostnadene.

Når det går under fabrikkgarantien, er det fabrikken som dekker kostnaden. Har importøren forlenget garantien ut over fabrikkgarantien, er det også importøren som må dekke det.

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar