0

Jeg sitter i tenkeboksen ang. kjøp av nissan pathfinder 2006/07 modell se at. har sett og prøvekjørt to forskjellige, og er svært fornøyd. men jeg har

spurt 2010-02-22 11:16:45 +0100

Heisann.Jeg sitter i tenkeboksen ang. kjøp av Nissan Pathfinder 2006/07 modell SE AT. Har sett og prøvekjørt to forskjellige, og er svært fornøyd. Men jeg har hørt rykter om dårlige rådelager og rustproblemer. På ei engelsk bilside fannt jeg også info om lekasje av kjølevæske inn i automatkassa, men dette gjelder gjerne V6 utgaven. Så hva er ditt inntrykk av Nissan Pathfinder? Selv har jeg gode erfaringer med Nissan fra tidlgiere. Lars

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

6 answers

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2010-02-22 13:38:06 +0100

Hei Lars Helge. parhfinder er teknisk sett veldig gode biler, det jeg ville sjekket er bremseskivene som kan ruste, og lenkarmene i forstillingen som ofte har slakke, uten disse to tingene er noen voldsomme greier.

Det er også riktig som du har hørt at bilen kan ha noe karosserirust. Og bør derfor sjekkes ekstra nøye. Jeg kjenner ikke detaljene rundt dette problemet, men forhør deg litt hos en merkeforhandler før du kjøper bil.

V6-besninmotor finnes vel knapt i norge, og dette problemet du nevner gjelder bare den og ikke diesel.

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2011-04-08 13:04:24 +0100

Kjøleveske i atomatoljen er et vanlig og utbredt problem på 2005-2006 modeller med 2.5 dieselmotor.

Har sjekket rundt saken og har akkurat konstatert at jeg har dette problemet på min 2006 mod.

Alle servicer er overholdt og oljen på automatkassa er byttet nylig men etter at bilen begynte å gire undrlig, sjekket jeg oljen poå nytt. Den inneholder klart kjølevann og motsatt, kjølevannet har fått inn atf-olje. Bilen står nå inne på merkeverksted.

Nå er det sjekking om det holder å bytte til ny radiator( der det er lekkasje mellom vann/olje), flushe kassa og teste. Er kassa likedan må denne også byttes pga kjølevann i oljen.

Mener at Nissan må ta ansvar for en slik feil.

http://www.kgglaw.com/Investor-Consum...

http://www.honestjohn.co.uk/forum/pos...

http://repairpal.com/automatic-transm...

Hilsen Ove Røeggen Hammerfest.

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2011-05-05 13:16:55 +0100

Hei!

Interessant lesning. Jeg har vært Pathfinder eier i over ett år og er aktiv på diverse forum i inn- og utland. Har ikke hørt om dette på dieselmotorene. Jeg har selv en 2005 modell, men har ikke hatt noen problemer med automatkassen eller giring. Min bil har nå gått 193 000km og alle servicer er fulgt opp.

Jeg skal nå straks ha hovedservice på bilen og på merkeverkstedet jeg bruker så sa de at de pleier å skifte automatgirolje på h-service, selv om dette ikke var vanlig. Er dette fordi de er kjent med problemet og vil unnga reklamasjonssaker? Jeg kjøpte ikke bilen min hos denne forhandleren.

Mvh Erik

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2012-04-26 17:44:38 +0100

Heisann. Har en Pathfinder 2005 modell der oljekjøleren røyk i juni fjor og fyllte automatkassa med vann. Bytta radiator og flusha kassa med DYR! gearolje 4 ganger. En reparasjon på over 25.000 kr. Nå har gearkassa på denne havarert. Bilen har kun gått 120.000 km, Sendte inn klage til Nissan Norge via merkeverkstedet jeg bruker. Fikk klagen avvist av Nissan med begrunnelse at bilen er 7 år gammel. Siden denne svakheten på radiatoren er et kjennt problem sliter jeg derfor med å forstå begrunnelsen for avslaget. Radiatoren burde ha blitt byttet ut på en service når problemet med disse ble kjennt. Når dette medfører at vann trenger inn i gearkassa slik att denne skades mener jeg at Nissan bør dekke i det minste ny gearkasse. Regner med at dette blir advokatmat hvis ikke Nissan kommer på bedre tanker.

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2013-02-15 12:08:05 +0100

Ble det noen fornuftig løsning på dette?

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2013-06-05 15:24:18 +0100

Uff.... Jeg sliter med samme problem nå. 2005 med girkassa full av vann, og radiator full av olje. Birger N Haug og Buskerud bilsenter som begge er Nissan merkeverksteder sier de er helt ukjente med denne type feil på Pathfinder. (De var også heeelt ukjente med at en ventil i dieselpumpa kunne skape tomgangs- og startproblemer). De ville bytte hele pumpa !

Jeg tenker å skifte radiator selv, og deretter skylle og bytte olje på automatkassa. Så er det bare å håpe på at girkassa har overlevd. (Evt. sørge for å levere den til Nissan forhandleren i innbytte mot en nyere Subaru :-) )

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar