Denne motoren er ikke god, ihvertfall det jeg har hørt om 150 hk. må ha hyppige oljeskift for ikke at oljepumpa skal tettes.
Katalysator: Innmaten i katalysatoren kan gå i oppløsning og tette eksosen: Resultat overopphetet turbo og turbohavari – type dyrt.
Og om katalysatoren IKKE går tett havarer turboen ofte allikevel - type dyrt!
Elektronikk: Legg til en del irriterende små-kluss med elektronikk, øvrige motorstyringer, colier, og lekkasje fra vannpumpe – så tror jeg vi har fått med det grøvste...!
Understell og bremser: Forstillingen er et kapittel for seg på disse bilene – avansert og fin for så vidt, men alt av kuler, ledd og foringer er av elendig kvalitet. Defekte bremsekalippere er en gjenganger.
Ellers: Kranglete startsperre er også gjengangerfeil på Audi A4 og Volkswagen Passat. I tillegg har bilene ofte dyre deler – i alle fall om du kjøper originaldeler - og verkstedene har frisk timepris og har sjelden vunnet priser for god kundeservice.
Nei, denne motoren er fin under 100 000 km
http://www.tv2underholdning.no/broom/...