0

Vi prøver igjen (for 3dje gang).diesel eller elektrisk motor- og kupevarmer?

spurt 2010-11-19 12:48:34 +0100

Vi prøver igjen (for 3dje gang).

Diesel eller elektrisk motor- og kupevarmer? Bilen står stort sett i garasje over natten men ute på jobb. Går eksosen ut via eksosrøret til hovedmotoren og kan jeg da evt. forlenge med en slange ut i det fri?

Har dessuten hørt at dieselvarmere bruker veldig mye strøm og fint kan tømme batteriet hvis det ikke er en del kjøring mellom oppvarmingene - stemmer det?

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

1 answer

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2010-11-19 13:22:20 +0100

Alle god ting er tre - her kommer (endelig) svaret!

Anbefaler i utgangspunktet å bruke dieselvarmer i Skal du bruke dette i en tett garasje. Gjør du det allievel MÅ du sørge for god lufting - løsningen med ekstra salage på eksosen er ikke dum...

Det ideelle her er en elektrisk til garasjebruk og dieselvarmneren til utebruk.

Det stemmer nok desverre at hvis det er mye småkjøring så kan batteriet tappes over til. Selv om systemet "kutter" dieselvarmeren når spenningen synker under et visst nivå, så er det ikke alltid at småkjøringen klarer å gi nok lading til å "hente det opp igjen".

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Antall visninger