0

For et par år siden kjøpte jeg en 2004 touareg r5 2,5 tdi. den hadde da gått 100 k km, men jeg har og må bare fortsette å dra meg i håret. for det er

spurt 2010-11-27 00:52:36 +0100

Hei Benny

For et par år siden kjøpte jeg en 2004 Touareg R5 2,5 TDI. den hadde da gått 100 k km, men jeg har og må bare fortsette å dra meg i håret. For det er ikke en eneste ting på den bilen som ikke er gått istykker og gjntatte ganger forsøkt reparert. Jeg tipper jeg har brukt 150,000 i reparasjoner i tillegg at min heldige superforsikring har erstattet girkassen 1 gang. Hver gang VW ikke klarer å reparere bilen skylder de på at den modellen er så komplisert og så mye kan skje med så mye elektronikk og teknologi. Jeg betrykker her at bilen har vært inne 9 ganger pga samme luftfjæringsfeil.

Det virker på meg som jeg rett og slett blir rundlurt av VW og deres "ekspertise" som er ikke eksistrerende samt en stolthet til sitt arbeid som er helt bak mål.

Et eksempel er at jeg hadde bilen til stor service og en del reparasjoner til en sum av 18,000 kroner 3 dager etter måtte jeg tilbake med samme feil som jeg har hatt bilen på service for å fikse.

Jeg kan ikke skrive hvor mye som er byttet og alle reparasjoner på denne bilen men hva foreslår du jeg gjør annet enn å selge bilen med tap og aldri kjøpe den igjen.

Jeg viser den gjerne frem for den er rålekker, i min design og det jeg har gjort med den men finnes det mange som er like skuffet over VW uten at de vet om hverandre og er VW kjent som et dårlig verksted?

Jeg vurderer å gå ut med historien til VG motor, fordi VW bare skylder på at det er en meget komplisert bil, men jeg tror de lurer meg.

Hva kan jeg gjøre? kjenner du noen i VW systemet med noen som helst makt, for snart oppretter jeg en Hater VW side på Facebook og ringer alle avisene for jeg tror at VW tenker at jeg er lettlurt for penger.

Jeg kunne jo snart kjøpt meg en ny 2010 Touareg, å jeg føler jeg må advare andre i Norge med dette, jeg kjenner også en del Touareg eiere som også sier det samme om deres biler.

Hva skjer i VW?

Med vennlig hilsen en kongefrustrert og rundlurt Bileier.

Med vennlig thomas Scott Lyngaas

93640070

Thomas@studio54.no

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

1 answer

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2012-12-24 10:24:02 +0100

Hei. Kjøpte selv en 2005 2,5 TDI for 3 år siden. Den hadde gått 124.000 km da jeg kjøpte den.

Fikk probelemer med luftfjæringen i starten, men dette viste seg å komme av at strømmen til luftfjæringen kuttet ut på grunn av kortsluttning i baklyset. Dette kostet ca kr 10.000 med all feilsøkingen de fikk for å finne feilen.

Parkingssensorene var et problem hele tiden fordi de frøs i stykker om vinteren(tålte ikke is og kulde) og hvordan Møller kan ta kr 3.000 pr stk for disse et uforståelig. De skulle ha 36.000 for å bytte alle. Dette ble utført på Mekonomen for ca 10.000.

Byttet også varmevifte og vannpumpe seinere, men ellers var bilen grei. Leverte den i innbytte mot en ny Touareg 2012 modell for 1 år siden som forøvrig er en bil av et helt annet kaliber. Bilen gamle bilen hadde gått ca 180.000 da den ble levert inn

Snakket for ikke så lenge siden med Møller om den som jeg leverte inn, og de hadde da solgt bilen videre, men at motoren hadde røket. Heldigvis for kjøper var det bruktgaranti og måtte Møller dekke ny motor(ca 80.000). Hvis du er maks uheldig med en slik bil, kan du få kostnader på moter(80.000), girkasse(rehab 40.000) luftfjæring(100.000).

Mener at kvaliteten ble mye bedre på modeller fra 2007.

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar